Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOMOTOR FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikomotor hastalıklarda ortaya çıkan bozuklukların değerlendirilmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental Sağlık ve Fizyoterapi,Kognitif Bozukluklar,Vücut Farkındalığı Eğitimi,Gevşeme Teknikleri,Solunum Teknikleri,Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi,Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapi,Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi,Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi,Demansta Psikomotor Terapi,Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi,Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi,Rekreasyonel terapiler,Genel Tekrar ve literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mental sağlık bileşenleri ve temel psikomotor gelişim özelliklerini sınıflandırabilmesi37, 9A, E
Problem çözme ve bilişsel yetenekleri açıklayabilmesi37, 9A, E
Rehabilitasyonda kullanılan psikomotor değerlendirme testlerini ve fizyoterapi tekniklerini geliştirebilmesi37, 9A, E
Psikomotor fizyoterapi tekniklerini listeleyebilmesi37, 9A, E
Özel popülasyonlara ve hastalıklara özgü yaklaşımları tartışabilmesi37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental Sağlık ve Fizyoterapi3. kaynak sayfa, 779-780
2Kognitif Bozukluklar3. kaynak sayfa, 780-785
3Vücut Farkındalığı Eğitimi3. kaynak sayfa, 791-793
4Gevşeme Teknikleriwww.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1425-published.pdf
5Solunum Teknikleriwww.toraks.org.tr/halk/pdfs/solunumsal-rehabilitasyon.pdf
6Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi3. kaynak sayfa, 936-944
7Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapiwww.tip.hacettepe.edu.tr/actamedica/2005/sayi_2/baslik8.pdf
8Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa 962-970
9Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa, 925-934
10Demansta Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa 937-944
11Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa,953-960
12Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa, 911-924
13Rekreasyonel terapilerhttp://www.rehabilitasyon.com/action/makale/1/Terapi_Rekreasyonu-1908
14Genel Tekrar ve literatür tartışmasıSunumlara çalışılması, www.pubmed.com
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları, bilimsel makaleler
1-Cognitive and Behavioral Rehabilitation. Ponsford J. 2004 2- The Guilford Press The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 3- Schell BAB, Scaffa ME. Occupational Therapy,Wolters Kluwer, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51260
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)373
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(373/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOMOTOR FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikomotor hastalıklarda ortaya çıkan bozuklukların değerlendirilmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mental Sağlık ve Fizyoterapi,Kognitif Bozukluklar,Vücut Farkındalığı Eğitimi,Gevşeme Teknikleri,Solunum Teknikleri,Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi,Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapi,Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi,Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi,Demansta Psikomotor Terapi,Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi,Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi,Rekreasyonel terapiler,Genel Tekrar ve literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mental sağlık bileşenleri ve temel psikomotor gelişim özelliklerini sınıflandırabilmesi37, 9A, E
Problem çözme ve bilişsel yetenekleri açıklayabilmesi37, 9A, E
Rehabilitasyonda kullanılan psikomotor değerlendirme testlerini ve fizyoterapi tekniklerini geliştirebilmesi37, 9A, E
Psikomotor fizyoterapi tekniklerini listeleyebilmesi37, 9A, E
Özel popülasyonlara ve hastalıklara özgü yaklaşımları tartışabilmesi37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mental Sağlık ve Fizyoterapi3. kaynak sayfa, 779-780
2Kognitif Bozukluklar3. kaynak sayfa, 780-785
3Vücut Farkındalığı Eğitimi3. kaynak sayfa, 791-793
4Gevşeme Teknikleriwww.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1425-published.pdf
5Solunum Teknikleriwww.toraks.org.tr/halk/pdfs/solunumsal-rehabilitasyon.pdf
6Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi3. kaynak sayfa, 936-944
7Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapiwww.tip.hacettepe.edu.tr/actamedica/2005/sayi_2/baslik8.pdf
8Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa 962-970
9Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa, 925-934
10Demansta Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa 937-944
11Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa,953-960
12Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi3. kaynak sayfa, 911-924
13Rekreasyonel terapilerhttp://www.rehabilitasyon.com/action/makale/1/Terapi_Rekreasyonu-1908
14Genel Tekrar ve literatür tartışmasıSunumlara çalışılması, www.pubmed.com
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları, bilimsel makaleler
1-Cognitive and Behavioral Rehabilitation. Ponsford J. 2004 2- The Guilford Press The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 3- Schell BAB, Scaffa ME. Occupational Therapy,Wolters Kluwer, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07