Psikomotor hastalıklarda ortaya çıkan bozuklukların değerlendirilmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mental Sağlık ve Fizyoterapi,Kognitif Bozukluklar,Vücut Farkındalığı Eğitimi,Gevşeme Teknikleri,Solunum Teknikleri,Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi,Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapi,Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi,Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi,Demansta Psikomotor Terapi,Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi,Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi,Rekreasyonel terapiler,Genel Tekrar ve literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mental sağlık bileşenleri ve temel psikomotor gelişim özelliklerini sınıflandırabilmesi
37, 9
A, E
Problem çözme ve bilişsel yetenekleri açıklayabilmesi
37, 9
A, E
Rehabilitasyonda kullanılan psikomotor değerlendirme testlerini ve fizyoterapi tekniklerini geliştirebilmesi
1-Cognitive and Behavioral Rehabilitation. Ponsford J. 2004
2- The Guilford Press The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press
3- Schell BAB, Scaffa ME. Occupational Therapy,Wolters Kluwer, 2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
10
140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
10
50
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
12
60
Proje Sunumu / Seminer
4
10
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
373
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(373/30)
12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PSİKOMOTOR FİZYOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Psikomotor hastalıklarda ortaya çıkan bozuklukların değerlendirilmesini, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mental Sağlık ve Fizyoterapi,Kognitif Bozukluklar,Vücut Farkındalığı Eğitimi,Gevşeme Teknikleri,Solunum Teknikleri,Psikolojik Semptomlarda Fizyoterapi,Kronik Ağrı ve Psikomotor Terapi,Nörolojik Hastalıklarda Psikomotor Terapi,Kafa Travmalarında Psikomotor Terapi,Demansta Psikomotor Terapi,Geriatrik Populasyonda Psikomotor Terapi,Mental Retarde Çocuklarda Psikomotor Terapi,Rekreasyonel terapiler,Genel Tekrar ve literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mental sağlık bileşenleri ve temel psikomotor gelişim özelliklerini sınıflandırabilmesi
37, 9
A, E
Problem çözme ve bilişsel yetenekleri açıklayabilmesi
37, 9
A, E
Rehabilitasyonda kullanılan psikomotor değerlendirme testlerini ve fizyoterapi tekniklerini geliştirebilmesi