Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.16, 37, 6, 9A, D, E
İnaktivite etkilerini açıklar.13, 16, 9D, E
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.13, 16, 9D, E
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır.13, 16, 37, 9D, E
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır.16, 37, 9D, E
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar.16, 37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanım ve problemler2. kaynak sayfa, 25-40
2Çocukluk obezitesi2. kaynak sayfa,429-450
3Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları3. kaynak sayfa, 226-231
4Adölesan dönem obezitesi2. kaynak sayfa, 459-481
5Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler3. kaynak sayfa, 224-231
6Adölesan dönem fiziksel aktivite programları3. kaynak sayfa, 224-231
7Yetişkin obezitesi2. kaynak sayfa, 489-495
8Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri2. kaynak sayfa, 496-508
9Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları2. kaynak sayfa, 496-508
10Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri2. kaynak sayfa, 489-495
11Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama4. kaynak sayfa, 319-321
12Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler3. kaynak sayfa, 213-215
13Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri4. kaynak sayfa,310-316
14Kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010 2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007 3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14798
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer51050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)281
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(281/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.16, 37, 6, 9A, D, E
İnaktivite etkilerini açıklar.13, 16, 9D, E
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.13, 16, 9D, E
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır.13, 16, 37, 9D, E
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır.16, 37, 9D, E
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar.16, 37, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanım ve problemler2. kaynak sayfa, 25-40
2Çocukluk obezitesi2. kaynak sayfa,429-450
3Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları3. kaynak sayfa, 226-231
4Adölesan dönem obezitesi2. kaynak sayfa, 459-481
5Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler3. kaynak sayfa, 224-231
6Adölesan dönem fiziksel aktivite programları3. kaynak sayfa, 224-231
7Yetişkin obezitesi2. kaynak sayfa, 489-495
8Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri2. kaynak sayfa, 496-508
9Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları2. kaynak sayfa, 496-508
10Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri2. kaynak sayfa, 489-495
11Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama4. kaynak sayfa, 319-321
12Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler3. kaynak sayfa, 213-215
13Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri4. kaynak sayfa,310-316
14Kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010 2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007 3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07