Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmesi18, 2, 9A, E
2. Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilecektir.18, 2, 9A, E
2.1 Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler18, 2, 9A, E
3. Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilecektir.18, 2, 9A, E
4. Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışabilecektir.18, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi
22. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi
33. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi
44. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği
55. Serebral Palside Vojta Metodu
66. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı
77. Genel tekrar ve olgu tartışması
88. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu
99. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi
1010. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
1111. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri
1212. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
1313. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi
1414. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51260
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer5525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)358
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmesi18, 2, 9A, E
2. Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilecektir.18, 2, 9A, E
2.1 Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler18, 2, 9A, E
3. Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilecektir.18, 2, 9A, E
4. Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışabilecektir.18, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi
22. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi
33. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi
44. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği
55. Serebral Palside Vojta Metodu
66. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı
77. Genel tekrar ve olgu tartışması
88. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu
99. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi
1010. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
1111. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri
1212. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
1313. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi
1414. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07