ÇOCUK HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
-
Bahar Dönemi
2+0
2
12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmesi
18, 2, 9
A, E
2. Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilecektir.
18, 2, 9
A, E
2.1 Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler
18, 2, 9
A, E
3. Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilecektir.
18, 2, 9
A, E
4. Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışabilecektir.
18, 2, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi
2
2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi
3
3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi
4
4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği
5
5. Serebral Palside Vojta Metodu
6
6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı
7
7. Genel tekrar ve olgu tartışması
8
8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu
9
9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi
10
10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
11
11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri
12
12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
13
13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi
14
14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
10
140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
12
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
10
50
Proje Sunumu / Seminer
5
5
25
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
358
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30)
12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK HASTALIKLARINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
-
Bahar Dönemi
2+0
2
12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi,2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi,3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi,4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği,5. Serebral Palside Vojta Metodu,6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı,7. Genel tekrar ve olgu tartışması,8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi,10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri,12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi,14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmesi
18, 2, 9
A, E
2. Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilecektir.
18, 2, 9
A, E
2.1 Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler
18, 2, 9
A, E
3. Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilecektir.
18, 2, 9
A, E
4. Farklı klinikteki pediatrik hastada değerlendirme ve tedavi prensiplerini tartışabilecektir.
18, 2, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi
2
2. Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi
3
3. Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi
4
4. Serebral Palside Margeret Rood Tekniği
5
5. Serebral Palside Vojta Metodu
6
6. Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı
7
7. Genel tekrar ve olgu tartışması
8
8. Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu
9
9. Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi
10
10. Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
11
11. Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri
12
12. Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
13
13. Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi
14
14. Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar
Kaynak
Ders notu verilecektir
1-JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
2-Stuart Porter. Tidy's Physiotherapy, Çeviri, Pelikan yayıncılık, 2008.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.