Bu ders; Kaynak Gösterme Yöntemleri,Makale Yazma,Araştırma Raporu Hazırlama,Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT,Meta analiz,Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA,Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE,Kesitsel çalışma örneği; STROBE,Kohort çalışma örneği; STROBE; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Amacı ve ana mesajı destekleyecek şekilde bir taslak geliştirir
Etkili ve doğru yazım kurallarını uygular
Dokümanları standart yapı ve üslup ilkelerine göre revize eder,
Araştırmanın makalede açıkça ifade edilmesini sağlamak için etkili stratejiler ve kaynakları kullanır
Bir raporu/makaleyi neyin etkili veya etkisiz kıldığını bilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kaynak Gösterme Yöntemleri
2
Makale Yazma
3
Araştırma Raporu Hazırlama
4
Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT
5
Meta analiz
6
Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA
7
Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE
8
Kesitsel çalışma örneği; STROBE
9
Kohort çalışma örneği; STROBE
Kaynak
https://www.strobe-statement.org/checklists/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
2
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
5
2
10
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
5
6
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
5
6
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MAKALE YAZMA VE RAPOR HAZIRLAMA
EPDD1213145
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ömer ATAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Kaynak Gösterme Yöntemleri,Makale Yazma,Araştırma Raporu Hazırlama,Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT,Meta analiz,Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA,Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE,Kesitsel çalışma örneği; STROBE,Kohort çalışma örneği; STROBE; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Amacı ve ana mesajı destekleyecek şekilde bir taslak geliştirir
Etkili ve doğru yazım kurallarını uygular
Dokümanları standart yapı ve üslup ilkelerine göre revize eder,
Araştırmanın makalede açıkça ifade edilmesini sağlamak için etkili stratejiler ve kaynakları kullanır
Bir raporu/makaleyi neyin etkili veya etkisiz kıldığını bilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kaynak Gösterme Yöntemleri
2
Makale Yazma
3
Araştırma Raporu Hazırlama
4
Randomize Kontrollü Deney Örneği, CONSORT
5
Meta analiz
6
Sistematik Derlemeler ve Meta-Analiz Örneği; PRISMA
7
Vaka-kontrol çalışma örneği; STROBE
8
Kesitsel çalışma örneği; STROBE
9
Kohort çalışma örneği; STROBE
Kaynak
https://www.strobe-statement.org/checklists/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hedef popülasyonun, uygun kaynak ve çalışma popülasyonlarının, yeterli maruziyetin, sonuçların ve ortak değişken değerlendirmelerinin belirlenmesi de dahil olmak üzere bu sorunun yanıtlanmasına yardımcı olacak bir epidemiyolojik araştırma tasarlar
X
2
Epidemiyoloji metodolojisinde kavramsal bir çerçeve geliştirir
X
3
Tasarım ve analiz aşamalarında karıştırıcılar ve bias gibi çalışmanın sonucunu etkileyen faktörleri ele alır
X
4
Bias ve değişkenlik içeren karmaşık mekanizmaların etkilerini yorumlar.
X
5
Uygun olan temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri uygular
X
6
İstatistiksel verileri açıklar
X
7
Klinik araştırma yürütmek için bir plan geliştirir
X
8
Randomize tasarımlarda nedensel etkileri tahmin etmeye yönelik yöntemleri ve randomizasyona alternatif tasarımları değerlendirir
X
9
Eşitsizliğin ölçülme yollarının ve bu ölçümlerin verilerin yorumlanmasını nasıl etkilediğinin kritiğini yapar
X
10
Hastalık tarama yöntemlerini yorumlama becerisi geliştirir
11
Epidemiyoloji metodolojisine ilişkin olanlar da dahil olmak üzere araştırma önerilerinin yeterliliğini ve bilimsel değerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.
X
12
İnsan hastalıklarının fizyolojisi ve patofizyolojisi hakkındaki bilgilerini epidemiyolojik çalışmalara uygular.
13
Belirli sağlık durumlarının nedenlerini araştırır
14
Hastalıkların gidişatını tahmin eder
15
Araştırma bulgularını daha geniş bakış açısıyla, politika bağlamında yorumlar
X
16
Halk sağlığı ve klinik sorunlara yönelik geçerli ve etkili protokoller tasarlamak için bir temel geliştirir.
17
Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların epidemiyolojisi hakkında temel bilgi geliştirir