Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Talat BULUT, Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin tez konusunu, tez çerçevesinde yürüteceği araştırma sorusu ile ilgili derinlikli literatüre bilgisini edinmesi ve tezin veri toplama, veri analizi ve yazım süreçlerini yürütmesi ve tamamlaması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Uygun veri toplama araçlarıyla veri toplar.
2, 7
F
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır.
2, 7
F
Araştırma sonuçlarını tartışır.
2, 7
F
Araştırma verilerini değerlendirir.
2, 7
F
Literatür taraması yapar.
2, 7
F
Öğretim Yöntemleri:
2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
4
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
5
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
6
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
7
Veri toplama aracının geliştirilmesi
Literatür taraması
8
Veri toplama aracının geliştirilmesi
Literatür taraması
9
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Literatür taraması
10
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Literatür taraması
11
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
12
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
13
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
14
Bulguların değerlendirilmesi
Literatür taraması
15
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
Literatür taraması
16
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
Literatür taraması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
30
20
600
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
54
30
1620
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
16
30
480
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
30
30
900
Toplam İş Yükü (Saat)
3600
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3600/30)
120
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEZ
DKTD3258580
Bahar Dönemi
0+0
-
120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Tez
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Talat BULUT, Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin tez konusunu, tez çerçevesinde yürüteceği araştırma sorusu ile ilgili derinlikli literatüre bilgisini edinmesi ve tezin veri toplama, veri analizi ve yazım süreçlerini yürütmesi ve tamamlaması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Uygun veri toplama araçlarıyla veri toplar.
2, 7
F
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır.
2, 7
F
Araştırma sonuçlarını tartışır.
2, 7
F
Araştırma verilerini değerlendirir.
2, 7
F
Literatür taraması yapar.
2, 7
F
Öğretim Yöntemleri:
2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
4
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
5
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
6
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
7
Veri toplama aracının geliştirilmesi
Literatür taraması
8
Veri toplama aracının geliştirilmesi
Literatür taraması
9
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Literatür taraması
10
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
Literatür taraması
11
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
12
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
13
Veri toplama aracının uygulanması
Literatür taraması
14
Bulguların değerlendirilmesi
Literatür taraması
15
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
Literatür taraması
16
Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
Literatür taraması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.