Tek denekli desenle yapılabilecek çalışmaları farkında olmak, amacına ve ölçülen davranışın niteliğine uygun deseni bulma, uygulanan modeli aşamalı olarak yürütebilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tek denekli araştırmanın tanımı,Tek denekli araştırma tasarımında denek üzerinde uygulanan aşamalar,Tek denekli araştırmada çoklu başlangıç modeli,AB tasarımlı tek denekli araştırmalar,Tek denekli araştırma tasarımına uygun araştırma soruları oluşturma,Denekler arası Çoklu Başlangıç Modeli,Davranışlar arası Çoklu Başlangıçlı Desen,Ortamlar arası Çoklu Başlangıç Düzeyi,Çoklu Başlangıç Desenli çalışmalarda iç tutarlılığı etkileyebilecek tehditler ,Karşılaştırmalı Tek-Denekli Araştırma Modelleri ,Dil ve konuşma terapisinde literatürde tek denekli araştırmaların incelenmesi,Tek denekli araştırmalar ile ilgili bazı yanlış inanışlar,Tek denekli araştımalar ve kanıta dayalı uygulamalar,Ders için hazırlanan tek denekli araştırma tasarımlarının tartışılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
AB desenleri ve çoklu başlama düzeyi desenlerini tanımlar.
10, 9
E
Tek denekli araştırma tasarımını tanımlar.
10, 16
E
Tek denekli araştırmanlarda deneğin var olan düzeyinin ölçüldüğü başlama düzeyinin belirlenmesi aşaması ile araştırmacının manipülasyonda bulunduğu deneysel işlem aşamalarını tasarlar.
10
E
Tek denekli araştımalarda veri toplama sürecini tasarlar.
10
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tek denekli araştırmanın tanımı
2
Tek denekli araştırma tasarımında denek üzerinde uygulanan aşamalar
3
Tek denekli araştırmada çoklu başlangıç modeli
4
AB tasarımlı tek denekli araştırmalar
5
Tek denekli araştırma tasarımına uygun araştırma soruları oluşturma
6
Denekler arası Çoklu Başlangıç Modeli
7
Davranışlar arası Çoklu Başlangıçlı Desen
8
Ortamlar arası Çoklu Başlangıç Düzeyi
9
Çoklu Başlangıç Desenli çalışmalarda iç tutarlılığı etkileyebilecek tehditler
10
Karşılaştırmalı Tek-Denekli Araştırma Modelleri
11
Dil ve konuşma terapisinde literatürde tek denekli araştırmaların incelenmesi
12
Tek denekli araştırmalar ile ilgili bazı yanlış inanışlar
13
Tek denekli araştımalar ve kanıta dayalı uygulamalar
14
Ders için hazırlanan tek denekli araştırma tasarımlarının tartışılması
Kaynak
Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek-Denekli Araştırmalar (editör: Prof. Dr. Elif Tekin-İftar)
Ders notları ve tek denekli desenlerle yapılmış çalışmalar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİL VE KONUŞMA TERAP. İLERİ TEK DENEKLİ ARAŞ.
DKTD1167770
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tek denekli desenle yapılabilecek çalışmaları farkında olmak, amacına ve ölçülen davranışın niteliğine uygun deseni bulma, uygulanan modeli aşamalı olarak yürütebilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tek denekli araştırmanın tanımı,Tek denekli araştırma tasarımında denek üzerinde uygulanan aşamalar,Tek denekli araştırmada çoklu başlangıç modeli,AB tasarımlı tek denekli araştırmalar,Tek denekli araştırma tasarımına uygun araştırma soruları oluşturma,Denekler arası Çoklu Başlangıç Modeli,Davranışlar arası Çoklu Başlangıçlı Desen,Ortamlar arası Çoklu Başlangıç Düzeyi,Çoklu Başlangıç Desenli çalışmalarda iç tutarlılığı etkileyebilecek tehditler ,Karşılaştırmalı Tek-Denekli Araştırma Modelleri ,Dil ve konuşma terapisinde literatürde tek denekli araştırmaların incelenmesi,Tek denekli araştırmalar ile ilgili bazı yanlış inanışlar,Tek denekli araştımalar ve kanıta dayalı uygulamalar,Ders için hazırlanan tek denekli araştırma tasarımlarının tartışılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
AB desenleri ve çoklu başlama düzeyi desenlerini tanımlar.
10, 9
E
Tek denekli araştırma tasarımını tanımlar.
10, 16
E
Tek denekli araştırmanlarda deneğin var olan düzeyinin ölçüldüğü başlama düzeyinin belirlenmesi aşaması ile araştırmacının manipülasyonda bulunduğu deneysel işlem aşamalarını tasarlar.
10
E
Tek denekli araştımalarda veri toplama sürecini tasarlar.
10
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tek denekli araştırmanın tanımı
2
Tek denekli araştırma tasarımında denek üzerinde uygulanan aşamalar
3
Tek denekli araştırmada çoklu başlangıç modeli
4
AB tasarımlı tek denekli araştırmalar
5
Tek denekli araştırma tasarımına uygun araştırma soruları oluşturma
6
Denekler arası Çoklu Başlangıç Modeli
7
Davranışlar arası Çoklu Başlangıçlı Desen
8
Ortamlar arası Çoklu Başlangıç Düzeyi
9
Çoklu Başlangıç Desenli çalışmalarda iç tutarlılığı etkileyebilecek tehditler
10
Karşılaştırmalı Tek-Denekli Araştırma Modelleri
11
Dil ve konuşma terapisinde literatürde tek denekli araştırmaların incelenmesi
12
Tek denekli araştırmalar ile ilgili bazı yanlış inanışlar
13
Tek denekli araştımalar ve kanıta dayalı uygulamalar
14
Ders için hazırlanan tek denekli araştırma tasarımlarının tartışılması
Kaynak
Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek-Denekli Araştırmalar (editör: Prof. Dr. Elif Tekin-İftar)
Ders notları ve tek denekli desenlerle yapılmış çalışmalar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.