Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ IV | DKTD2258550 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması | 9 | M, N |
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek. | 16, 9 | |
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi | 10, 9 | |
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek. | 5 | M |
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek. | 10, 9 | B, F |
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler. | 10, 9 | B |
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir. | 10, 11 | L, M |
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir. | 10, 11 | N, O, R |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar | |
2 | I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri | |
3 | Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları. | |
4 | Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar. | |
5 | Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri. | |
6 | öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ IV | DKTD2258550 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması | 9 | M, N |
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek. | 16, 9 | |
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi | 10, 9 | |
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek. | 5 | M |
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek. | 10, 9 | B, F |
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler. | 10, 9 | B |
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir. | 10, 11 | L, M |
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir. | 10, 11 | N, O, R |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar | |
2 | I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri | |
3 | Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları. | |
4 | Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar. | |
5 | Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri. | |
6 | öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |