Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZMA VE YENİLİKÇİ PROJE YÖNETİMİ | DKTD2158490 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | Tubitak aracılı hazırlanmış bilimsel proje hazırlama yönergeleri. |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin amacı, dersin çıktıları ve alt becerileri, dersle ilgili genel yeterlilikler, tez takvimi ve proje hazırlık takvimi, projenin başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrencilere tavsiyeler, haftalık ders planlarını tanımlar. | ||
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır, TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programları hakkında genel öğrenir, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanmayı tanımlar. | ||
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursu hakkında bilgi sahibi olur ve BİDEB istatistiklerini açıklar. | ||
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını açıklar. | ||
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını açıklar. | ||
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişkileri gösterir. | ||
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konuları açıklar. | ||
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı |
2 | Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? | Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi |
3 | ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY | ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması |
4 | Başarılı Proje Örnekleri | Başarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi |
5 | Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması | yok |
6 | Proje Konularının Belirlenmesi | Proje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması |
7 | Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes | yok |
8 | Proje Konularının Belirlenmesi | Proje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi |
9 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | Projenin düzenlenmesi |
10 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
11 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
12 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
13 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
14 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
Kaynak |
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri İZÜ Yayınları (İstanbul Zaim Üniversitesi) MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. Kazım Özdamar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 6 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZMA VE YENİLİKÇİ PROJE YÖNETİMİ | DKTD2158490 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | Tubitak aracılı hazırlanmış bilimsel proje hazırlama yönergeleri. |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin amacı, dersin çıktıları ve alt becerileri, dersle ilgili genel yeterlilikler, tez takvimi ve proje hazırlık takvimi, projenin başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrencilere tavsiyeler, haftalık ders planlarını tanımlar. | ||
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır, TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programları hakkında genel öğrenir, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanmayı tanımlar. | ||
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursu hakkında bilgi sahibi olur ve BİDEB istatistiklerini açıklar. | ||
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını açıklar. | ||
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını açıklar. | ||
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişkileri gösterir. | ||
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konuları açıklar. | ||
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı |
2 | Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? | Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi |
3 | ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY | ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması |
4 | Başarılı Proje Örnekleri | Başarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi |
5 | Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması | yok |
6 | Proje Konularının Belirlenmesi | Proje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması |
7 | Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes | yok |
8 | Proje Konularının Belirlenmesi | Proje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi |
9 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | Projenin düzenlenmesi |
10 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
11 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
12 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
13 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
14 | Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı | yok |
Kaynak |
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri İZÜ Yayınları (İstanbul Zaim Üniversitesi) MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. Kazım Özdamar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |