Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK DİL VE KONUŞ. TERA. ALA. ARAŞ. TEM. KRİT. DÜŞÜN. VE PROB. ÇÖZM. | DKTD1213747 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin dil ve konuşma terapisi alanında vakaları değerlendirme, ayırıcı tanı yapabilme, gerekli müdahaleyi ve klinik uyguları planlayabilmek içni gerekli bilgi ve becerileri farklı alanlardan vaka örneklerinin analizi aracılığıyla edinebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmanın önemi,İletişim Bozukluklarında Kanıta Dayalı Uygulama,Araştırma Makalesinin Giriş Bölümü,İletişim Bozukluklarında Araştırma Stratejileri,İletişim Bozukluklarında Araştırma Dizaynı,Müdahale Etkinliğini İncelemek için Deneysel Tasarımlar,Araştırma Makalesinin Yöntem Bölümü,Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: Bulgular,Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: İstatistiksel Çıkarım,Araştırma Makalesinin Tartışma ve Sonuçlar Bölümü,En İyi Kanıt ve Klinik Karar Verme,Değerlendirme Kontrol Listesi ve Tartışma ,makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar,makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik değerlendirmeden elde edilen bilgileri kuramsal bilgileriyle sentezler. | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanında araştırmanın klinik karar vermede rolünü tanımlar. | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanındaki vakaları kritik biçimde analiz eder. | 10, 3 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanında yürütülen araştırmaları kanıta düzeylerine göre analiz eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmanın önemi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | İletişim Bozukluklarında Kanıta Dayalı Uygulama | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Araştırma Makalesinin Giriş Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | İletişim Bozukluklarında Araştırma Stratejileri | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | İletişim Bozukluklarında Araştırma Dizaynı | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Müdahale Etkinliğini İncelemek için Deneysel Tasarımlar | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Araştırma Makalesinin Yöntem Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: Bulgular | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: İstatistiksel Çıkarım | İlgili kitap bölümünün okunması |
10 | Araştırma Makalesinin Tartışma ve Sonuçlar Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | En İyi Kanıt ve Klinik Karar Verme | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Değerlendirme Kontrol Listesi ve Tartışma | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar | makale okumaları |
14 | makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar | makale okumaları |
Kaynak |
Lejeune, Joseph B., and Cheryl D. Gunter. Critical thinking in clinical practice in speech-language pathology. Kendall Hunt Publishing, 2015. Irwin, David L., et al. Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. Plural Publishing, 2019. Orlikoff, R. F., Schiavetti, N., & Metz, D. E. (2015). Evaluating research in communication disorders. Boston: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK DİL VE KONUŞ. TERA. ALA. ARAŞ. TEM. KRİT. DÜŞÜN. VE PROB. ÇÖZM. | DKTD1213747 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin dil ve konuşma terapisi alanında vakaları değerlendirme, ayırıcı tanı yapabilme, gerekli müdahaleyi ve klinik uyguları planlayabilmek içni gerekli bilgi ve becerileri farklı alanlardan vaka örneklerinin analizi aracılığıyla edinebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmanın önemi,İletişim Bozukluklarında Kanıta Dayalı Uygulama,Araştırma Makalesinin Giriş Bölümü,İletişim Bozukluklarında Araştırma Stratejileri,İletişim Bozukluklarında Araştırma Dizaynı,Müdahale Etkinliğini İncelemek için Deneysel Tasarımlar,Araştırma Makalesinin Yöntem Bölümü,Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: Bulgular,Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: İstatistiksel Çıkarım,Araştırma Makalesinin Tartışma ve Sonuçlar Bölümü,En İyi Kanıt ve Klinik Karar Verme,Değerlendirme Kontrol Listesi ve Tartışma ,makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar,makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik değerlendirmeden elde edilen bilgileri kuramsal bilgileriyle sentezler. | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanında araştırmanın klinik karar vermede rolünü tanımlar. | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanındaki vakaları kritik biçimde analiz eder. | 10, 3 | E |
Dil ve konuşma terapisi alanında yürütülen araştırmaları kanıta düzeylerine göre analiz eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmanın önemi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | İletişim Bozukluklarında Kanıta Dayalı Uygulama | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Araştırma Makalesinin Giriş Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | İletişim Bozukluklarında Araştırma Stratejileri | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | İletişim Bozukluklarında Araştırma Dizaynı | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Müdahale Etkinliğini İncelemek için Deneysel Tasarımlar | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Araştırma Makalesinin Yöntem Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: Bulgular | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Araştırma Makalesinin Sonuçlar Bölümü: İstatistiksel Çıkarım | İlgili kitap bölümünün okunması |
10 | Araştırma Makalesinin Tartışma ve Sonuçlar Bölümü | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | En İyi Kanıt ve Klinik Karar Verme | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Değerlendirme Kontrol Listesi ve Tartışma | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar | makale okumaları |
14 | makale sunumları, kritik düşünme ve problem çözme üzerine tartışmalar | makale okumaları |
Kaynak |
Lejeune, Joseph B., and Cheryl D. Gunter. Critical thinking in clinical practice in speech-language pathology. Kendall Hunt Publishing, 2015. Irwin, David L., et al. Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. Plural Publishing, 2019. Orlikoff, R. F., Schiavetti, N., & Metz, D. E. (2015). Evaluating research in communication disorders. Boston: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |