Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158370 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon, rezonans bozuklukları ile konuşma gelişimi arasındaki ilişkinin anlaşılması. Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon ile ilişkili bozukluklarda ayırıcı tanı sürecinin anlaşılması. Rezonans bozukluklarında multidisipliner ekip içerisinde değerlendirilmesini, tanılanması ve müdahalenin planlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans,Velofarengeal bölge anatomisi,Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik,Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci ,VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci,Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar,İnterdisipliner yaklaşım ve önemi,Ara Sınav,Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rezonans bozukluklarında tanılama sürecini açıklar | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında değerlendirme ve karar sürecini açıklar | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında güncel yaklaşımları anlatır | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında düşük ve yüksek teknoloji ile değerlendirme ve terapi yaklaşımlarını açıklar. | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında plastik cerrehi bakış açısını, cerrahi yöntemler ve zamanlamaları açıklar. | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında cerrahın ve terapistin rollerini açıklar. | 10, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans | Gönderilen makalelerin okunması |
2 | Velofarengeal bölge anatomisi | Gönderilen slaytların okunması. |
3 | Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik | Gönderilen slaytların okunması. |
4 | Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci | Gönderilen slaytların okunması. |
5 | VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci | Gönderilen slaytların okunması. |
6 | Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar | Gönderilen slaytların okunması. |
7 | İnterdisipliner yaklaşım ve önemi | Gönderilen slaytların okunması. |
8 | Ara Sınav | Gönderilen slaytların okunması. |
9 | Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları | Gönderilen slaytların okunması. |
10 | Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları | Gönderilen slaytların okunması. |
11 | Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları | Gönderilen slaytların okunması. |
12 | Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
13 | Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
14 | Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
Kaynak |
Kummer, A. W. (2014). Resonance and velopharyngeal dysfunction (VPD). In A. W. Kummer (Ed.), Cleft palate and craniofacial anomalies: Effects on speech and resonance (pp. 182–224). Cengage Learning. Grunwell (1993). Analysis of Cleft palate speech, (Ed.) Whurr publisher. London Kernahan, D.A. and Rosenstein, S.W. (1990). Cleft, Lip and Palate ? A System of Management. Maryland (USA): Williams and Wilkins. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 10 | 140 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158370 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon, rezonans bozuklukları ile konuşma gelişimi arasındaki ilişkinin anlaşılması. Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon ile ilişkili bozukluklarda ayırıcı tanı sürecinin anlaşılması. Rezonans bozukluklarında multidisipliner ekip içerisinde değerlendirilmesini, tanılanması ve müdahalenin planlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans,Velofarengeal bölge anatomisi,Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik,Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci ,VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci,Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar,İnterdisipliner yaklaşım ve önemi,Ara Sınav,Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rezonans bozukluklarında tanılama sürecini açıklar | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında değerlendirme ve karar sürecini açıklar | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında güncel yaklaşımları anlatır | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında düşük ve yüksek teknoloji ile değerlendirme ve terapi yaklaşımlarını açıklar. | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında plastik cerrehi bakış açısını, cerrahi yöntemler ve zamanlamaları açıklar. | 10, 9 | E, H |
Rezonans bozukluklarında cerrahın ve terapistin rollerini açıklar. | 10, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans | Gönderilen makalelerin okunması |
2 | Velofarengeal bölge anatomisi | Gönderilen slaytların okunması. |
3 | Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik | Gönderilen slaytların okunması. |
4 | Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci | Gönderilen slaytların okunması. |
5 | VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci | Gönderilen slaytların okunması. |
6 | Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar | Gönderilen slaytların okunması. |
7 | İnterdisipliner yaklaşım ve önemi | Gönderilen slaytların okunması. |
8 | Ara Sınav | Gönderilen slaytların okunması. |
9 | Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları | Gönderilen slaytların okunması. |
10 | Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları | Gönderilen slaytların okunması. |
11 | Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları | Gönderilen slaytların okunması. |
12 | Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
13 | Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
14 | Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri | Gönderilen slaytların okunması. |
Kaynak |
Kummer, A. W. (2014). Resonance and velopharyngeal dysfunction (VPD). In A. W. Kummer (Ed.), Cleft palate and craniofacial anomalies: Effects on speech and resonance (pp. 182–224). Cengage Learning. Grunwell (1993). Analysis of Cleft palate speech, (Ed.) Whurr publisher. London Kernahan, D.A. and Rosenstein, S.W. (1990). Cleft, Lip and Palate ? A System of Management. Maryland (USA): Williams and Wilkins. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |