Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158450 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kekemelik ve hızlı-bozuk konuşma ile ilgili güncel çalışmaların gözden geçirilmesi ve konuyla ilgili araştırma önerilerinin hazırlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik soruları açıklar. | 14, 19 | F |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında yayınlanmış araştırmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 10 | F |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik muhakeme sürecinde araştırma kanıtlarının önemi ve rolünün açıklar. | 10, 12 | H |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel araştırma yürütür. | 10, 12 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | yok |
2 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | sisteme yüklenen makalelerin okunması |
3 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | sisteme yüklenen makalelerin okunması |
4 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
5 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
6 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
7 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
8 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
9 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
10 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
11 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
12 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
13 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
14 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
Kaynak |
Akıcılık bozukluklarına dair önemli araştırmaların yer aldığı süreli bilimsel yayınlar: Journal of Fluency Disorders, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Language, Speech, and Hearing Services in Schools |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 6 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 9 | 2 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKTD1158450 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kekemelik ve hızlı-bozuk konuşma ile ilgili güncel çalışmaların gözden geçirilmesi ve konuyla ilgili araştırma önerilerinin hazırlanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik soruları açıklar. | 14, 19 | F |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında yayınlanmış araştırmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 10 | F |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik muhakeme sürecinde araştırma kanıtlarının önemi ve rolünün açıklar. | 10, 12 | H |
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel araştırma yürütür. | 10, 12 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | yok |
2 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | sisteme yüklenen makalelerin okunması |
3 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar | sisteme yüklenen makalelerin okunması |
4 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
5 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
6 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
7 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
8 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
9 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
10 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
11 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
12 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
13 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
14 | Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme | Konuyla ilgili makalelerin taranması |
Kaynak |
Akıcılık bozukluklarına dair önemli araştırmaların yer aldığı süreli bilimsel yayınlar: Journal of Fluency Disorders, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Language, Speech, and Hearing Services in Schools |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |