Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF NÖROBİLİM VE NÖRODİLBİLİM ARAŞ. | DKTD1158390 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Najva MOUSAVI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, dil ve konuşma bozukluklarına müdahalede kullanılan Kognitif Nörobilim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi kazandırmak, özellikle beyin uyarım yöntemlerinin dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi ,Kognitif Nörobilimde kullanılan beyin görüntüleme/kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış,Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI ,Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler ,Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) ,Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif nörodilbilimde kullanılan görüntüleme yöntemlerini listeler. | 6, 9 | E, H |
DKT ve kognitif nörodilbilim ilişkisi tanımlar | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma bozukluklarında TMS, EEG/ERP, fMRI kullanım alanlarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
2 | Kognitif Nörobilimde kullanılan beyin görüntüleme/kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
1- Stemmer, B., & Whitaker, H. A. (Eds.). (2008). Handbook of the neuroscience of language. Academic Press. 2- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 50 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 50 | 50 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF NÖROBİLİM VE NÖRODİLBİLİM ARAŞ. | DKTD1158390 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Najva MOUSAVI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, dil ve konuşma bozukluklarına müdahalede kullanılan Kognitif Nörobilim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi kazandırmak, özellikle beyin uyarım yöntemlerinin dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi ,Kognitif Nörobilimde kullanılan beyin görüntüleme/kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış,Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI ,Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler ,Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) ,Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) ,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif nörodilbilimde kullanılan görüntüleme yöntemlerini listeler. | 6, 9 | E, H |
DKT ve kognitif nörodilbilim ilişkisi tanımlar | 10, 9 | E |
Dil ve konuşma bozukluklarında TMS, EEG/ERP, fMRI kullanım alanlarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
2 | Kognitif Nörobilimde kullanılan beyin görüntüleme/kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.) | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynak |
1- Stemmer, B., & Whitaker, H. A. (Eds.). (2008). Handbook of the neuroscience of language. Academic Press. 2- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |