Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin nörojenik dil, bilişsel ve iletişimsel bozukluklara ilişikin güncel araştırmaları ve bilimsel görüşler ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olması
Dersin İçeriğiBu ders; Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri ,Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü,Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri,Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü,Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı,Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi,Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli,Sunum ve tartışmalar,Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar),Genel bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörojenik bozukluklarla ilişkili ICF modelini ve bu model çerçevesinde tasarlanan müdahaleleri tanımlar. 10, 16, 9E
Nörojenik dil bozukluklarına yönelik güncel müdahale yaklaşımlarını tanımlar.10, 16, 9E
Nörojenik bozukluklara yönelik müdahalelerde teknolojik cihaz kullanımı ilgili güncel literatürü analiz eder.10, 9E
Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi ve telafi edici stratejileri tanımlar.10E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri İlgili makalelerin okunması
2Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolüİlgili makalelerin okunması
3Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileriİlgili makalelerin okunması
4Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisiMakalelerin okunması
5Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi
6Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlarMakalelerin okunması
7Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolüMakalelerin okunması
8Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımıMakalelerin okunması
9Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlarİlgili makalelerin okunması
10Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimiİlgili makalelerin okunması
11Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeliİlgili makalelerin okunması
12Sunum ve tartışmalar
13Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar)
14Genel bakış
Kaynak
Murray, L. L., & Clark, H. M. (2015). Neurogenic disorders of language and cognition: Evidence-based clinical practice. Pro-Ed, an international publisher. PubMed

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROJENİK DİL, BİLİŞSEL-İLETİŞİM VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin nörojenik dil, bilişsel ve iletişimsel bozukluklara ilişikin güncel araştırmaları ve bilimsel görüşler ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olması
Dersin İçeriğiBu ders; Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri ,Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolü,Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileri,Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi,Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolü,Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımı,Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlar,Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi,Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeli,Sunum ve tartışmalar,Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar),Genel bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörojenik bozukluklarla ilişkili ICF modelini ve bu model çerçevesinde tasarlanan müdahaleleri tanımlar. 10, 16, 9E
Nörojenik dil bozukluklarına yönelik güncel müdahale yaklaşımlarını tanımlar.10, 16, 9E
Nörojenik bozukluklara yönelik müdahalelerde teknolojik cihaz kullanımı ilgili güncel literatürü analiz eder.10, 9E
Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimi ve telafi edici stratejileri tanımlar.10E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farklı nörojenik bozuklukları ve etiyolojileri İlgili makalelerin okunması
2Çeşitli disiplinlerin nörojenik bozukluklara müdahaledeki rolüİlgili makalelerin okunması
3Dil bozukluklarında nöropatoloji ve semptomların iletişim becerilerine etkileriİlgili makalelerin okunması
4Nörojenik bozukluklarda bellek ve iletişim ilişkisiMakalelerin okunması
5Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi
6Nörojenik bozukluklarda dil ve iletişime yönelik yaklaşımlarMakalelerin okunması
7Nörojenik bozukluklara müdahale sürecinde dil ve konuşma terapistinin rolüMakalelerin okunması
8Nörojenik bozukluklara müdahalede ICF yaklaşımıMakalelerin okunması
9Nörojenik bozukluklarda geleneksel dil terapisine destek sağlayabilecek yaklaşımlarİlgili makalelerin okunması
10Nörojenik bozukluklarda iletişim partneri eğitimiİlgili makalelerin okunması
11Nörojenik bozukluklarda Hayata Katılım modeliİlgili makalelerin okunması
12Sunum ve tartışmalar
13Sunum ver tartışmalar (belirli bozukluklar)
14Genel bakış
Kaynak
Murray, L. L., & Clark, H. M. (2015). Neurogenic disorders of language and cognition: Evidence-based clinical practice. Pro-Ed, an international publisher. PubMed

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43