Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK -Güz Dönemi0+0-40
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora eğitimi sürecinde edinilen kuramsal bilgilerin ve uygulama bilgilerinin gözden geçirilmesi. Araştırma becerilerini, veri toplama becerilerini ve araştırma önerisi oluşturma sürecini etkili biçimde yürütebilecek yetkinliklerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlilik sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel literatürü takip eder.7A
Doktora eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve klinik becerileri sentezler7A
Öğretim Yöntemleri:7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.yok
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.yok
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yok
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
14Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
15Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
16Yeterlilik sınavıYok
Kaynak
Dil ve Konuşma Terapisi programının amaçlarına uygun temel ve güncel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1540600
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1540600
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1200
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1200/30)40
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK -Güz Dönemi0+0-40
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora eğitimi sürecinde edinilen kuramsal bilgilerin ve uygulama bilgilerinin gözden geçirilmesi. Araştırma becerilerini, veri toplama becerilerini ve araştırma önerisi oluşturma sürecini etkili biçimde yürütebilecek yetkinliklerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlilik sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel literatürü takip eder.7A
Doktora eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve klinik becerileri sentezler7A
Öğretim Yöntemleri:7: Özdüzenlemeli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlencenin tanıtılması, süreç hakkında bilgilendirme.yok
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için yapılması gerekenlerin tanımlanması.yok
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yok
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
14Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
15Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeYok
16Yeterlilik sınavıYok
Kaynak
Dil ve Konuşma Terapisi programının amaçlarına uygun temel ve güncel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43