Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ IV-Bahar Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması9M, N
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek.16, 9
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi10, 9
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek.5M
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek.10, 9B, F
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler.10, 9B
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir.10, 11L, M
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir.10, 11N, O, R
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar
2I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri
3 Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları.
4 Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar.
5 Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.
6öğrenci sunumları
7Öğrenci sunumları
8Öğrenci sunumları
9Öğrenci sunumları
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ IV-Bahar Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar,I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri, Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları., Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar., Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.,öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belirgin bulguların altta yatan eksiklik(ler)/patolojiler açısından yorumlanması9M, N
FEYD aletsel değerlendirmesinin sonuçlarına göre tedavi ve yönetim stratejileri formüle edebilmek.16, 9
Hava yolu-solunum sisteminin fizyolojisinin değerlendirilmesi10, 9
Eksiksiz ve kapsamlı bir muayene için gerekene uygun görevler ve manevralar ile hastayı yönlendirebilmek.5M
Bulguları yazılı bir raporda yorumlayabilmek ve belgeleyebilmek.10, 9B, F
Yetişkinlerde ve çocuklarda görülen örüntülerdeki farklılıkları listeler.10, 9B
Enstümantal değerlendirme sonuçları ve klinik sonuçları entegre edebilir.10, 11L, M
Uygun terapötik müdahaleler esnasında bireyin toleransını ve gerçekleştirme ve tekrar etme yeteneğini değerlendirir.10, 11N, O, R
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, O: Mini Klinik Değerlendirme Sınavları (Mini-KEDS), R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yutma ile ilgili mevcut etkinlik çalışmaları ve kanıta dayalı uygulamalar
2I. Endoskopik yutma değerlendirmesi prosedürlerinin protokolleri
3 Videofloroskopik yutma çalışması endikasyonları ve kontrendikasyonları.
4 Yutmayı ve videofloroskopik yutma çalışmasına katılımı etkileyebilecek bilişsel iletişim, davranışsal ve psikolojik sorunlar.
5 Kayıt cihazlarının temel çalışma esasları ve arşivleme protokolleri.
6öğrenci sunumları
7Öğrenci sunumları
8Öğrenci sunumları
9Öğrenci sunumları
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43