Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel Popülasyonlarda Ses Değerlendirme ve Terapi Yöntemlerini Öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel ses değerlendirme yöntemleri,Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme,Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi,Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar,Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi,Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri,Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları,Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi,Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri,Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Vaka Tartışması-1,Vaka Tartışması-2,Vaka Tartışması-3 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörojenik ses bozukluklarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.9B, E, F, H
Nörojenik ses bozukluklarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Transgender bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Transgender bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Profesyonel ses sanatçılarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. 13, 9B, E, F, H
Profesyonel ses sanatçılarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır13, 9B, E, F, H
Geriatrik bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Geriatrik bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Zorlu ses bozukluğu olan bireyler için bireye özgü düzenlemeler ve terapi planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel ses değerlendirme yöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
2Nörojenik Ses Bozukluklarında DeğerlendirmeKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
3Nörojenik Ses Bozukluklarında TerapiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
4Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı UygulamalarKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
5Transgender Hastalarda Ses DeğerlendirmesiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
6Transgender Hastalarda Ses Terapisi PrensipleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
6Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme PrensipleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
7Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi YöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
8Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB YaklaşımlarıKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
9Geriartrik Popülasyonda Ses DeğerlendirmesiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
10Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi YöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
11Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı UygulamalarKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
12Vaka Tartışması-1Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
13Vaka Tartışması-2Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
14Vaka Tartışması-3 Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
Kaynak
1- Koufman, J. A., & Blalock, P. D. (1991). Functional voice disorders. Otolaryngologic Clinics of North America, 24(5), 1059-1073. 2- Sapienza, C., & Hoffman, B. (2020). Voice disorders. Plural Publishing. 3-Professional voice : the science and art of clinical careSataloff, Robert Thayer.,3rd. ed.San Diego : Plural Pub., 2005. 4- Clinical assessment of voice, Sataloff, Robert Thayer.Professional voice. Selections. 2005,San Diego : Plural Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1410140
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK SES BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel Popülasyonlarda Ses Değerlendirme ve Terapi Yöntemlerini Öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel ses değerlendirme yöntemleri,Nörojenik Ses Bozukluklarında Değerlendirme,Nörojenik Ses Bozukluklarında Terapi,Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar,Transgender Hastalarda Ses Değerlendirmesi,Transgender Hastalarda Ses Terapisi Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme Prensipleri,Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi Yöntemleri,Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB Yaklaşımları,Geriartrik Popülasyonda Ses Değerlendirmesi,Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi Yöntemleri,Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Vaka Tartışması-1,Vaka Tartışması-2,Vaka Tartışması-3 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörojenik ses bozukluklarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.9B, E, F, H
Nörojenik ses bozukluklarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Transgender bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Transgender bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Profesyonel ses sanatçılarında ayırıcı değerlendirme planı hazırlar. 13, 9B, E, F, H
Profesyonel ses sanatçılarında terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır13, 9B, E, F, H
Geriatrik bireylerde ayırıcı değerlendirme planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Geriatrik bireylerde terapi için kanıta dayalı uygulamaları bilir diğer yöntemlerle karşılaştırır. 13, 9B, E, F, H
Zorlu ses bozukluğu olan bireyler için bireye özgü düzenlemeler ve terapi planı hazırlar.13, 9B, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel ses değerlendirme yöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
2Nörojenik Ses Bozukluklarında DeğerlendirmeKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
3Nörojenik Ses Bozukluklarında TerapiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
4Nörojenik Ses Bozukluklarında Medikal Tedavi ve Kanıta Dayalı UygulamalarKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
5Transgender Hastalarda Ses DeğerlendirmesiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
6Transgender Hastalarda Ses Terapisi PrensipleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
6Şarkı Söyleyenlerde Ses Değerlendirme PrensipleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
7Şarkı Söyleyenlerde Kanıta Dayalı Ses Terapi YöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
8Şarkı Söyleyen Profosyonellerde KBB YaklaşımlarıKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
9Geriartrik Popülasyonda Ses DeğerlendirmesiKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
10Geriartrik Popülasyonda Ses Terapi YöntemleriKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
11Geriartik Popülasyonda Kanıta Dayalı UygulamalarKaynak olarak verilen kitaptan ilgili chapterin okunması.
12Vaka Tartışması-1Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
13Vaka Tartışması-2Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
14Vaka Tartışması-3 Klinikte değerlendirilen bir vakanın değerlendirme sonuçlarının sunulması
Kaynak
1- Koufman, J. A., & Blalock, P. D. (1991). Functional voice disorders. Otolaryngologic Clinics of North America, 24(5), 1059-1073. 2- Sapienza, C., & Hoffman, B. (2020). Voice disorders. Plural Publishing. 3-Professional voice : the science and art of clinical careSataloff, Robert Thayer.,3rd. ed.San Diego : Plural Pub., 2005. 4- Clinical assessment of voice, Sataloff, Robert Thayer.Professional voice. Selections. 2005,San Diego : Plural Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43