Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ II-Bahar Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama.10, 5D, E
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir.18
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir.4
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar.13
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir.13, 14
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir.14
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir.14, 4
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur.18, 19, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş
22. Hafta: WHO sınıflandırması
33. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması
44. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I
55. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II
66. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III
77. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik
98. Hafta: Klinik uygulama
99. Hafta: Klinik uygulama II
1010. Hafta: Klinik uygulama III
1111. Hafta: Öğrenci sunumları
1212. Hafta: Öğrenci sunumları
1313. Hafta: Öğrenci sunumları
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ II-Bahar Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama.10, 5D, E
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir.18
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir.4
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar.13
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir.13, 14
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir.14
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir.14, 4
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur.18, 19, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş
22. Hafta: WHO sınıflandırması
33. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması
44. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I
55. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II
66. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III
77. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik
98. Hafta: Klinik uygulama
99. Hafta: Klinik uygulama II
1010. Hafta: Klinik uygulama III
1111. Hafta: Öğrenci sunumları
1212. Hafta: Öğrenci sunumları
1313. Hafta: Öğrenci sunumları
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43