Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVelofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon, rezonans bozuklukları ile konuşma gelişimi arasındaki ilişkinin anlaşılması. Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon ile ilişkili bozukluklarda ayırıcı tanı sürecinin anlaşılması. Rezonans bozukluklarında multidisipliner ekip içerisinde değerlendirilmesini, tanılanması ve müdahalenin planlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans,Velofarengeal bölge anatomisi,Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik,Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci ,VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci,Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar,İnterdisipliner yaklaşım ve önemi,Ara Sınav,Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rezonans bozukluklarında tanılama sürecini açıklar10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında değerlendirme ve karar sürecini açıklar10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında güncel yaklaşımları anlatır10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında düşük ve yüksek teknoloji ile değerlendirme ve terapi yaklaşımlarını açıklar.10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında plastik cerrehi bakış açısını, cerrahi yöntemler ve zamanlamaları açıklar.10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında cerrahın ve terapistin rollerini açıklar.10, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonansGönderilen makalelerin okunması
2Velofarengeal bölge anatomisiGönderilen slaytların okunması.
3Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlikGönderilen slaytların okunması.
4Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci Gönderilen slaytların okunması.
5VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreciGönderilen slaytların okunması.
6Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlarGönderilen slaytların okunması.
7İnterdisipliner yaklaşım ve önemiGönderilen slaytların okunması.
8Ara SınavGönderilen slaytların okunması.
9Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozukluklarıGönderilen slaytların okunması.
10Cerrahi yöntemler ve zamanlamalarıGönderilen slaytların okunması.
11Cerrahi yöntemler ve zamanlamalarıGönderilen slaytların okunması.
12Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleriGönderilen slaytların okunması.
13Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleriGönderilen slaytların okunması.
14Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri
Gönderilen slaytların okunması.
Kaynak
Kummer, A. W. (2014). Resonance and velopharyngeal dysfunction (VPD). In A. W. Kummer (Ed.), Cleft palate and craniofacial anomalies: Effects on speech and resonance (pp. 182–224). Cengage Learning. Grunwell (1993). Analysis of Cleft palate speech, (Ed.) Whurr publisher. London Kernahan, D.A. and Rosenstein, S.W. (1990). Cleft, Lip and Palate ? A System of Management. Maryland (USA): Williams and Wilkins.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1410140
Proje Sunumu / Seminer14114
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı7214
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REZONANS BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVelofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon, rezonans bozuklukları ile konuşma gelişimi arasındaki ilişkinin anlaşılması. Velofarengeal yetersizlik ve disfonksiyon ile ilişkili bozukluklarda ayırıcı tanı sürecinin anlaşılması. Rezonans bozukluklarında multidisipliner ekip içerisinde değerlendirilmesini, tanılanması ve müdahalenin planlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonans,Velofarengeal bölge anatomisi,Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlik,Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci ,VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreci,Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlar,İnterdisipliner yaklaşım ve önemi,Ara Sınav,Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozuklukları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Cerrahi yöntemler ve zamanlamaları,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleri,Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rezonans bozukluklarında tanılama sürecini açıklar10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında değerlendirme ve karar sürecini açıklar10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında güncel yaklaşımları anlatır10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında düşük ve yüksek teknoloji ile değerlendirme ve terapi yaklaşımlarını açıklar.10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında plastik cerrehi bakış açısını, cerrahi yöntemler ve zamanlamaları açıklar.10, 9E, H
Rezonans bozukluklarında cerrahın ve terapistin rollerini açıklar.10, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dudak damak yarıklıkları, kraniofasiyal anomaliler ve velofarengeal yetmezlikte gelişim: dil,konuşma ve rezonansGönderilen makalelerin okunması
2Velofarengeal bölge anatomisiGönderilen slaytların okunması.
3Velofarengeal yetersizlik ve yetmezlikGönderilen slaytların okunması.
4Velofarangiyel yetmezlikte ve rezonans bozukluklarında tanılama süreci Gönderilen slaytların okunması.
5VFI'de klinik değerlendirme ve karar verme süreciGönderilen slaytların okunması.
6Konuşma terapisinde güncel yaklaşımlarGönderilen slaytların okunması.
7İnterdisipliner yaklaşım ve önemiGönderilen slaytların okunması.
8Ara SınavGönderilen slaytların okunması.
9Plastik Cerrahi bakış açısından rezonans bozukluklarıGönderilen slaytların okunması.
10Cerrahi yöntemler ve zamanlamalarıGönderilen slaytların okunması.
11Cerrahi yöntemler ve zamanlamalarıGönderilen slaytların okunması.
12Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleriGönderilen slaytların okunması.
13Okul öncesi -okul çağı dönemde cerrahın ve terapistin rolleriGönderilen slaytların okunması.
14Ergenlik ve yetişkinlik dönemde cerrahın ve terapistin rolleri
Gönderilen slaytların okunması.
Kaynak
Kummer, A. W. (2014). Resonance and velopharyngeal dysfunction (VPD). In A. W. Kummer (Ed.), Cleft palate and craniofacial anomalies: Effects on speech and resonance (pp. 182–224). Cengage Learning. Grunwell (1993). Analysis of Cleft palate speech, (Ed.) Whurr publisher. London Kernahan, D.A. and Rosenstein, S.W. (1990). Cleft, Lip and Palate ? A System of Management. Maryland (USA): Williams and Wilkins.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43