Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ I-Güz Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik terapiler ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemleri çözme becerisi, ileri tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Kanıta dayalı tanı ve terapi yöntemleri ile güncel teknolojik aletleri kullanarak doktora düzeyi bilimsel araştırma planlayabilme ve yönetebilme becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar çerçevesinde tanı, terapi ve araştırma yapar.6N
Dil ve konuşma alanında yayınlanan güncel çalışmaları takip eder.10, 19N
Multidisipliner çalışır ve disiplinlerarası iletişime önem verir.10N
Klinik içinde karşılaşılan problemlere yönelik bilimsel çözümler üretir.6N
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
2Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
3Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
4Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
5Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
6Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
7Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
8Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
9Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
10Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
11Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
12Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
13Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
14Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ I-Güz Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik terapiler ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemleri çözme becerisi, ileri tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Kanıta dayalı tanı ve terapi yöntemleri ile güncel teknolojik aletleri kullanarak doktora düzeyi bilimsel araştırma planlayabilme ve yönetebilme becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar çerçevesinde tanı, terapi ve araştırma yapar.6N
Dil ve konuşma alanında yayınlanan güncel çalışmaları takip eder.10, 19N
Multidisipliner çalışır ve disiplinlerarası iletişime önem verir.10N
Klinik içinde karşılaşılan problemlere yönelik bilimsel çözümler üretir.6N
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
2Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
3Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
4Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
5Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
6Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
7Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
8Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
9Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
10Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
11Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
12Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
13Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
14Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43