Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Dil ve Konuşma Terapisi alanında derinlemesine teorik ve pratik bilgi ve beceri edinmelerini hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi ,Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması ,Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale ve çalışmaları edindiği kuramsal bilgileriyle kıyaslayarak sentezler. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel kanıta dayalı bilgi ve klinik uygulamaları tanımlar. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel literatür bilgilerini analiz eder. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel konuları analiz eder ve sunar. 10, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi
2Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması İlgili makalelerin okunması
3Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma İlgili makalelerin okunması
4İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
5İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
6İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
7İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
8İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
9İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
10İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
11İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
12İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
13İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
14İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
Kaynak
Seminer konusu dahilinde seçilen referans değeri taşıyan ve güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14456
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Dil ve Konuşma Terapisi alanında derinlemesine teorik ve pratik bilgi ve beceri edinmelerini hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi ,Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması ,Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale ve çalışmaları edindiği kuramsal bilgileriyle kıyaslayarak sentezler. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel kanıta dayalı bilgi ve klinik uygulamaları tanımlar. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel literatür bilgilerini analiz eder. 10, 9H
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel konuları analiz eder ve sunar. 10, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi
2Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması İlgili makalelerin okunması
3Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma İlgili makalelerin okunması
4İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
5İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
6İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
7İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
8İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
9İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
10İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
11İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
12İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılmasıİlgili makalenin okunması
13İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
14İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması İlgili makalenin okunması
Kaynak
Seminer konusu dahilinde seçilen referans değeri taşıyan ve güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43