Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ 2+0 2 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çocuk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını kapsamında, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır.
Dersin İçeriği Bu ders; Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Okul sağlığı kuram ve modelleri,Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Okul sağlığı hizmetleri kapsamı,Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri,Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı,Okul hemşireliği ve kanıt,Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi,Aile katılımı,Okul sağlığını geliştirme programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
2 Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
3 Okul sağlığı kuram ve modelleri 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
4 Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
5 Okul sağlığı hizmetleri kapsamı 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
6 Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
7 Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
8 Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
9 Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
10 Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
11 Okul hemşireliği ve kanıt 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
12 Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
13 Aile katılımı 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
14 Okul sağlığını geliştirme programları 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
Kaynaklar
1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Demirezen E, Coşansu G, Bulduk S, Seçginli S,Öztürk N. (2005). Halk sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, Yayın No: 4588, İstanbul. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
0
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
0
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
0
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
0
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
0
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
0
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
0
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
0
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
0
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
0
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
0
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
0
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
0
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
0
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   50
Genel Sınavın Başarıya Oranı   50
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 2 20 40
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 2 4 8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 8 8
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Performans Görevi, Bakım Planı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu