Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını kapsamında, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Okul sağlığı kuram ve modelleri,Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Okul sağlığı hizmetleri kapsamı,Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri,Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı,Okul hemşireliği ve kanıt,Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi,Aile katılımı,Okul sağlığını geliştirme programları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesine yönelik girişimlerde bulunur. | 10, 12, 14, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliğinin durumunu bilir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 9 | E, F, H |
Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışlarını bilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 5, 9 | E, F, H |
Okul sağlığına ilişkin kuram ve modelleri bilir. | 10, 14, 16, 19, 32, 9 | E, F, H, K |
Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilir. | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | E, H, K, L |
Okul çocuğunda sık görülen hastalıklara yönelik hemşirelik bakımı uygular. | 12, 16, 19, 38, 9 | E, F, H |
Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimini gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 16, 19, 38, 9 | E, F, H |
Okul sağlığını geliştirme programlarını bilir ve uygular. | 10, 12, 14, 16, 19, 23, 5, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
2 | Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
3 | Okul sağlığı kuram ve modelleri | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
4 | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
5 | Okul sağlığı hizmetleri kapsamı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
6 | Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
7 | Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
8 | Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
9 | Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
10 | Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
11 | Okul hemşireliği ve kanıt | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
12 | Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
13 | Aile katılımı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
14 | Okul sağlığını geliştirme programları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
Kaynak |
1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Demirezen E, Coşansu G, Bulduk S, Seçginli S,Öztürk N. (2005). Halk sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, Yayın No: 4588, İstanbul. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 26 | 26 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını kapsamında, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Okul sağlığı kuram ve modelleri,Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Okul sağlığı hizmetleri kapsamı,Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri,Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı,Okul hemşireliği ve kanıt,Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi,Aile katılımı,Okul sağlığını geliştirme programları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesine yönelik girişimlerde bulunur. | 10, 12, 14, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliğinin durumunu bilir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 9 | E, F, H |
Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışlarını bilir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 5, 9 | E, F, H |
Okul sağlığına ilişkin kuram ve modelleri bilir. | 10, 14, 16, 19, 32, 9 | E, F, H, K |
Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilir. | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | E, H, K, L |
Okul çocuğunda sık görülen hastalıklara yönelik hemşirelik bakımı uygular. | 12, 16, 19, 38, 9 | E, F, H |
Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimini gerçekleştirir. | 10, 12, 14, 16, 19, 38, 9 | E, F, H |
Okul sağlığını geliştirme programlarını bilir ve uygular. | 10, 12, 14, 16, 19, 23, 5, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
2 | Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
3 | Okul sağlığı kuram ve modelleri | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
4 | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
5 | Okul sağlığı hizmetleri kapsamı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
6 | Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
7 | Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
8 | Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
9 | Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
10 | Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
11 | Okul hemşireliği ve kanıt | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
12 | Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
13 | Aile katılımı | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
14 | Okul sağlığını geliştirme programları | 1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
Kaynak |
1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition. |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Demirezen E, Coşansu G, Bulduk S, Seçginli S,Öztürk N. (2005). Halk sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, Yayın No: 4588, İstanbul. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |