Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİ ÇOCUK VE AİLESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Özlem Avcı
Dersin AmacıEngellilik türlerini, çocuk ve aile üzerindeki etkilerini, özel gereksinimi olan çocuklarda güncel yaklaşımlar, tedavi ve bakım ilkelerini açıklayarak, aile merkezli bakım çerçevesinde bu çocuk ve ailelerin sağlık bakımını yürütebilme bilgi ve becerisi kazanabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engellilik tanımı ve sınıflandırılması,Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve engellilik için riskler,Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar,Duyusal yetersizliği olan çocuklar ve ailesi,Özel gereksinimi olan bebek ve çocuklar için özel programlar,Engelli çocuklarda zorunlu hizmetler,Ara sınav,Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekip,Fiziksel engelli çocuklar ve aile merkezli bakım /güncel literatürün değerlendirilmesi,Engelli çocuklarda eğitim felsefesi,Engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarına yönelik güncel araştırmaların değerlendirilmesi,Engelli çocuk ve ailelerde güncel programların değerlendirilmesi,Proje sunumları,Proje sunumları,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engellilik kavramını açıklar10, 16, 9
Engelliliğin sınıflandırmasını yapar10, 16, 9
Ülkemizde ve Dünyada Engelli çocukların genel durumlarını değerlendirir13, 18
Fiziksel engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarını sıralar16, 18, 9
Zihinsel engelli çocuk ve ailelerinin yaşadıkları sağlık sorunlarını açıklar10, 16, 9H
Engelli çocuk ve aileleri için rehabilitasyon hizmetlerini değerlendirir10, 18E
Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekip oluşturma felsefesini açıklar18E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engellilik tanımı ve sınıflandırılması
2Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve engellilik için risklerLiteratür tarama
3Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar
4Duyusal yetersizliği olan çocuklar ve ailesiLiteratür tarama
5Özel gereksinimi olan bebek ve çocuklar için özel programlarLiteratür tarama
6Engelli çocuklarda zorunlu hizmetlerLiteratür tarama
7Ara sınav
8Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekipLitaratür tarama
9Fiziksel engelli çocuklar ve aile merkezli bakım /güncel literatürün değerlendirilmesiLiteratür tarama
10Engelli çocuklarda eğitim felsefesiLiterarür tarama
11Engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarına yönelik güncel araştırmaların değerlendirilmesiLiteratür taraması
12Engelli çocuk ve ailelerde güncel programların değerlendirilmesiLiteratür screening
13Proje sunumlarıliteratür tarama
14Proje sunumlarıliteratür tarama
15Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21224
Proje Sunumu / Seminer21224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİ ÇOCUK VE AİLESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Özlem Avcı
Dersin AmacıEngellilik türlerini, çocuk ve aile üzerindeki etkilerini, özel gereksinimi olan çocuklarda güncel yaklaşımlar, tedavi ve bakım ilkelerini açıklayarak, aile merkezli bakım çerçevesinde bu çocuk ve ailelerin sağlık bakımını yürütebilme bilgi ve becerisi kazanabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engellilik tanımı ve sınıflandırılması,Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve engellilik için riskler,Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar,Duyusal yetersizliği olan çocuklar ve ailesi,Özel gereksinimi olan bebek ve çocuklar için özel programlar,Engelli çocuklarda zorunlu hizmetler,Ara sınav,Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekip,Fiziksel engelli çocuklar ve aile merkezli bakım /güncel literatürün değerlendirilmesi,Engelli çocuklarda eğitim felsefesi,Engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarına yönelik güncel araştırmaların değerlendirilmesi,Engelli çocuk ve ailelerde güncel programların değerlendirilmesi,Proje sunumları,Proje sunumları,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engellilik kavramını açıklar10, 16, 9
Engelliliğin sınıflandırmasını yapar10, 16, 9
Ülkemizde ve Dünyada Engelli çocukların genel durumlarını değerlendirir13, 18
Fiziksel engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarını sıralar16, 18, 9
Zihinsel engelli çocuk ve ailelerinin yaşadıkları sağlık sorunlarını açıklar10, 16, 9H
Engelli çocuk ve aileleri için rehabilitasyon hizmetlerini değerlendirir10, 18E
Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekip oluşturma felsefesini açıklar18E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engellilik tanımı ve sınıflandırılması
2Prenatal, natal ve postnatal süreçte gelişim ve engellilik için risklerLiteratür tarama
3Nörolojik işlevleri etkileyen durumlar
4Duyusal yetersizliği olan çocuklar ve ailesiLiteratür tarama
5Özel gereksinimi olan bebek ve çocuklar için özel programlarLiteratür tarama
6Engelli çocuklarda zorunlu hizmetlerLiteratür tarama
7Ara sınav
8Engelli çocukların bakımında multidisipliner ekipLitaratür tarama
9Fiziksel engelli çocuklar ve aile merkezli bakım /güncel literatürün değerlendirilmesiLiteratür tarama
10Engelli çocuklarda eğitim felsefesiLiterarür tarama
11Engelli çocukların yaşadıkları sağlık sorunlarına yönelik güncel araştırmaların değerlendirilmesiLiteratür taraması
12Engelli çocuk ve ailelerde güncel programların değerlendirilmesiLiteratür screening
13Proje sunumlarıliteratür tarama
14Proje sunumlarıliteratür tarama
15Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17