Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFET HEMŞİRELİĞİ VE ACİL DURUMLARA HAZIRLIK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere afet ve acil durumlara karşı alınacak önlemler, afet ve acil durumların toplum sağlığı üzerine etkileri, afet öncesi tehlike ve risk analizlerinin yapılması, afet yönetim sürecinin zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak, sağlık ekibi arasında afet ve acil durumlara ilişkin aktif rol alan hemşirenin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Afet ve acil durum kavramının tanımı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırılması ,Küresel afetler ve kompleks acil durumlar,Kimyasal, biyolojik, radyolojik ajanların neden olduğu afet ve acil durumlar,Afetlerde yüksek riskli savunmasız gruplar ,Afet ve acil durumlarda ruh sağlığı,Afet Triajı,Afet hazırlığı (Birey, aile, toplum, okul, hastane) ,Afet planlama (Ulusal, yerel, hastane-okul afet planı),Türkiye’de ve dünyada afet yönetimi,Afet ve acil durumlarda hemşirenin rolleri,Afet ve acil durumlarda yasal ve etik konular,Afet ve acil durumlara ilişkin araştırma ve geliştirme, ,Afet yönetiminde bilgi teknolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Afet ve acil durum kavramı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırmasını yapabilmesi10, 14, 16, 19, 5, 9E, F, H
Afetin birey aile ve toplum üzerindeki fiziksel, ruhsal ve sosyal etkilerini açıklayabilmesi10, 13, 16, 19, 23, 9E, F, H
Afet yönetim döngüsünü ve bu süreçte yapılması gereken faaliyetleri (tehlike ve risk analizi, planlama, hazırlık) yapabilme10, 16, 5, 9E, F, H
Afet hemşiresinin, afet yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi10, 16, 19, 23, 5, 6, 9E, F, H
Afet ve acil durumlara ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi10, 13, 16, 19, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afet ve acil durum kavramının tanımı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırılması Maini, R., Bosanquet, J., Murray, V.(2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.265-285. Veenema, T.G., Corley, A., Thornton, C.P. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 299-319.
2Küresel afetler ve kompleks acil durumlarBurkle, F.M. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 275-286. Deeny, P., Davies, K. Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 287-298.
3Kimyasal, biyolojik, radyolojik ajanların neden olduğu afet ve acil durumlarCroddy, E., Ackerman, G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 467-482. Karam, P.A. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 115-138.569-589.
4Afetlerde yüksek riskli savunmasız gruplar Davis, E. A., Hansen, R., Peek, L. Phillips, B., Tuneberg, S., (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 115-138.
5Afet ve acil durumlarda ruh sağlığıCarlson, S.M.S., Meerker, E.C., Coyne Plum, K., Veenema T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 167-179.
6Afet TriajıPuett, L. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 427-437. Sacco, T.L. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 439-448.
8Afet hazırlığı (Birey, aile, toplum, okul, hastane) Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398.
9Afet planlama (Ulusal, yerel, hastane-okul afet planı)Splepski, L.A., Couig, M.P., Lavin, R.P., Orsega, S.M., Veenema, T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 3-21.Erkal T, Değerliyurt M (2009), Türkiye’de Afet Yönetimi, Eastern Geographical Review Havaların Sonu, Güncel Yayıncılık, 3.ü Baskı, İstanbul.Cilt 14, Sayı 22, Sayfalar 147 - 164
10Türkiye’de ve dünyada afet yönetimiMarkenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.
11Afet ve acil durumlarda hemşirenin rolleriSplepski, L.A., Couig, M.P., Lavin, R.P., Orsega, S.M., Veenema, T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 3-21.Kalanlar, B. Kubilay, G. (2015), Afet Hemşireliği Eğitimi ve Afet Öncesinde Afet Hemşiresinin Görevleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, http://www.deuhyoedergi.org. Kalanlar, B. Kubilay, G. Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği F.N. Hem. Derg (2015) Cilt 23 - Sayı 1: 57-65 ISSN 2147-4923. Demirbaş H. Sezer A. Ergun A. Afet Yönetiminde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları F.N. Hem. Derg (2013) Cilt 21 - Sayı 2: 122-128 ISSN 2147-4923 Derleme Yazısı. www.unicef.org/
12Afet ve acil durumlarda yasal ve etik konularGebbie, K.M., Qureshi, K. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.399-416.Gökkaya E, Dinç A. (2017), AFETLERDE ETİK ULEAD Annual Congress: ICRE Tenikler, G. (2012). Afet yönetiminde etik sorumluluk. Editör: Gülümden Ürcan. Etik. 1. Baskı. İde Yayıncılık. İzmir. 2012. ss: 249-282 Zack, N. (2009). “Ethics for Disaster”, Plymouth, United Kingdom; Rowman & Littlefield Publishers Inc.
13Afet ve acil durumlara ilişkin araştırma ve geliştirme, Levin K., Chandler, T. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.367-377.
14Afet yönetiminde bilgi teknolojisiAmari-Vaught E.M., Pesto M.M. Hart, K.D. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.97-111.
Kaynak
Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, 2018. Kalanlar, B. Kubilay, G. (2015), Afet Hemşireliği Eğitimi ve Afet Öncesinde Afet Hemşiresinin Görevleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, http://www.deuhyoedergi.org. Kalanlar, B. Kubilay, G. Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği F.N. Hem. Derg (2015) Cilt 23 - Sayı 1: 57-65 ISSN 2147-4923. Demirbaş H. Sezer A. Ergun A. Afet Yönetiminde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları F.N. Hem. Derg (2013) Cilt 21 - Sayı 2: 122-128 ISSN 2147-4923 Derleme Yazısı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11717
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AFET HEMŞİRELİĞİ VE ACİL DURUMLARA HAZIRLIK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere afet ve acil durumlara karşı alınacak önlemler, afet ve acil durumların toplum sağlığı üzerine etkileri, afet öncesi tehlike ve risk analizlerinin yapılması, afet yönetim sürecinin zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak, sağlık ekibi arasında afet ve acil durumlara ilişkin aktif rol alan hemşirenin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Afet ve acil durum kavramının tanımı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırılması ,Küresel afetler ve kompleks acil durumlar,Kimyasal, biyolojik, radyolojik ajanların neden olduğu afet ve acil durumlar,Afetlerde yüksek riskli savunmasız gruplar ,Afet ve acil durumlarda ruh sağlığı,Afet Triajı,Afet hazırlığı (Birey, aile, toplum, okul, hastane) ,Afet planlama (Ulusal, yerel, hastane-okul afet planı),Türkiye’de ve dünyada afet yönetimi,Afet ve acil durumlarda hemşirenin rolleri,Afet ve acil durumlarda yasal ve etik konular,Afet ve acil durumlara ilişkin araştırma ve geliştirme, ,Afet yönetiminde bilgi teknolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Afet ve acil durum kavramı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırmasını yapabilmesi10, 14, 16, 19, 5, 9E, F, H
Afetin birey aile ve toplum üzerindeki fiziksel, ruhsal ve sosyal etkilerini açıklayabilmesi10, 13, 16, 19, 23, 9E, F, H
Afet yönetim döngüsünü ve bu süreçte yapılması gereken faaliyetleri (tehlike ve risk analizi, planlama, hazırlık) yapabilme10, 16, 5, 9E, F, H
Afet hemşiresinin, afet yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi10, 16, 19, 23, 5, 6, 9E, F, H
Afet ve acil durumlara ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi10, 13, 16, 19, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afet ve acil durum kavramının tanımı, epidemiyolojisi, önemi ve sınıflandırılması Maini, R., Bosanquet, J., Murray, V.(2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.265-285. Veenema, T.G., Corley, A., Thornton, C.P. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 299-319.
2Küresel afetler ve kompleks acil durumlarBurkle, F.M. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 275-286. Deeny, P., Davies, K. Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 287-298.
3Kimyasal, biyolojik, radyolojik ajanların neden olduğu afet ve acil durumlarCroddy, E., Ackerman, G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 467-482. Karam, P.A. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 115-138.569-589.
4Afetlerde yüksek riskli savunmasız gruplar Davis, E. A., Hansen, R., Peek, L. Phillips, B., Tuneberg, S., (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 115-138.
5Afet ve acil durumlarda ruh sağlığıCarlson, S.M.S., Meerker, E.C., Coyne Plum, K., Veenema T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 167-179.
6Afet TriajıPuett, L. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 427-437. Sacco, T.L. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 439-448.
8Afet hazırlığı (Birey, aile, toplum, okul, hastane) Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398.
9Afet planlama (Ulusal, yerel, hastane-okul afet planı)Splepski, L.A., Couig, M.P., Lavin, R.P., Orsega, S.M., Veenema, T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 3-21.Erkal T, Değerliyurt M (2009), Türkiye’de Afet Yönetimi, Eastern Geographical Review Havaların Sonu, Güncel Yayıncılık, 3.ü Baskı, İstanbul.Cilt 14, Sayı 22, Sayfalar 147 - 164
10Türkiye’de ve dünyada afet yönetimiMarkenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.
11Afet ve acil durumlarda hemşirenin rolleriSplepski, L.A., Couig, M.P., Lavin, R.P., Orsega, S.M., Veenema, T.G. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 3-21.Kalanlar, B. Kubilay, G. (2015), Afet Hemşireliği Eğitimi ve Afet Öncesinde Afet Hemşiresinin Görevleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, http://www.deuhyoedergi.org. Kalanlar, B. Kubilay, G. Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği F.N. Hem. Derg (2015) Cilt 23 - Sayı 1: 57-65 ISSN 2147-4923. Demirbaş H. Sezer A. Ergun A. Afet Yönetiminde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları F.N. Hem. Derg (2013) Cilt 21 - Sayı 2: 122-128 ISSN 2147-4923 Derleme Yazısı. www.unicef.org/
12Afet ve acil durumlarda yasal ve etik konularGebbie, K.M., Qureshi, K. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.399-416.Gökkaya E, Dinç A. (2017), AFETLERDE ETİK ULEAD Annual Congress: ICRE Tenikler, G. (2012). Afet yönetiminde etik sorumluluk. Editör: Gülümden Ürcan. Etik. 1. Baskı. İde Yayıncılık. İzmir. 2012. ss: 249-282 Zack, N. (2009). “Ethics for Disaster”, Plymouth, United Kingdom; Rowman & Littlefield Publishers Inc.
13Afet ve acil durumlara ilişkin araştırma ve geliştirme, Levin K., Chandler, T. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.367-377.
14Afet yönetiminde bilgi teknolojisiAmari-Vaught E.M., Pesto M.M. Hart, K.D. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s.97-111.
Kaynak
Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, 2018. Kalanlar, B. Kubilay, G. (2015), Afet Hemşireliği Eğitimi ve Afet Öncesinde Afet Hemşiresinin Görevleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, http://www.deuhyoedergi.org. Kalanlar, B. Kubilay, G. Afetlerde Toplum Sağlığının Korunmasında Önemli Bir Kavram: Afet Hemşireliği F.N. Hem. Derg (2015) Cilt 23 - Sayı 1: 57-65 ISSN 2147-4923. Demirbaş H. Sezer A. Ergun A. Afet Yönetiminde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları F.N. Hem. Derg (2013) Cilt 21 - Sayı 2: 122-128 ISSN 2147-4923 Derleme Yazısı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17