Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını kapsamında, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Okul sağlığı kuram ve modelleri,Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Okul sağlığı hizmetleri kapsamı,Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri,Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı,Okul hemşireliği ve kanıt,Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi,Aile katılımı,Okul sağlığını geliştirme programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesine yönelik girişimlerde bulunur.10, 12, 14, 16, 19, 23, 9E, F, H
Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliğinin durumunu bilir.10, 14, 16, 19, 23, 37, 9E, F, H
Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışlarını bilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 5, 9E, F, H
Okul sağlığına ilişkin kuram ve modelleri bilir.10, 14, 16, 19, 32, 9E, F, H, K
Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilir.10, 12, 16, 19, 23, 9E, H, K, L
Okul çocuğunda sık görülen hastalıklara yönelik hemşirelik bakımı uygular. 12, 16, 19, 38, 9E, F, H
Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimini gerçekleştirir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 9E, F, H
Okul sağlığını geliştirme programlarını bilir ve uygular. 10, 12, 14, 16, 19, 23, 5, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
2Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
3Okul sağlığı kuram ve modelleri1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
4Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
5Okul sağlığı hizmetleri kapsamı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
6Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
7Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
8Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
9Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
10Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
11Okul hemşireliği ve kanıt1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
12Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
13Aile katılımı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
14Okul sağlığını geliştirme programları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
Kaynak
1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Demirezen E, Coşansu G, Bulduk S, Seçginli S,Öztürk N. (2005). Halk sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, Yayın No: 4588, İstanbul. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı12626
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını kapsamında, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği,Okul sağlığı kuram ve modelleri,Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Okul sağlığı hizmetleri kapsamı,Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri,Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları,Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı,Okul hemşireliği ve kanıt,Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi,Aile katılımı,Okul sağlığını geliştirme programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesine yönelik girişimlerde bulunur.10, 12, 14, 16, 19, 23, 9E, F, H
Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliğinin durumunu bilir.10, 14, 16, 19, 23, 37, 9E, F, H
Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışlarını bilir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 3, 5, 9E, F, H
Okul sağlığına ilişkin kuram ve modelleri bilir.10, 14, 16, 19, 32, 9E, F, H, K
Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını bilir.10, 12, 16, 19, 23, 9E, H, K, L
Okul çocuğunda sık görülen hastalıklara yönelik hemşirelik bakımı uygular. 12, 16, 19, 38, 9E, F, H
Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimini gerçekleştirir.10, 12, 14, 16, 19, 38, 9E, F, H
Okul sağlığını geliştirme programlarını bilir ve uygular. 10, 12, 14, 16, 19, 23, 5, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 32: Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
2Türkiye de ve dünyada okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
3Okul sağlığı kuram ve modelleri1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
4Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
5Okul sağlığı hizmetleri kapsamı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
6Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
7Okul çağı çocuğu ve ailesinin, okul personelinin sağlığının geliştirilmesi1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
8Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
9Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
10Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
11Okul hemşireliği ve kanıt1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
12Kronik hastalıklı çocuğun okulda yönetimi1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
13Aile katılımı1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
14Okul sağlığını geliştirme programları1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
Kaynak
1.T.C. Sağlık Bakanlığı (2008) Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Yayını, Yayın no:719,Ankara. 2.Lewis KD, Bear BJ (2009) Manual of school health a handbook for school nurses, educators and health professionals, Elsevier, 3th edition.
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin M.N, Demirezen E, Coşansu G, Bulduk S, Seçginli S,Öztürk N. (2005). Halk sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, Yayın No: 4588, İstanbul. 2. Maurer, F.A., Smith, C.M. (2009) Community Public Health Nursing Practice Health for Families and Populations. Fourth Edition. USA: Saunders.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17