Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLERİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER-Güz Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanması pratiğinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Veri, enformasyon, bilgi kavramları,Değişken kavramı ve türleri,2 Tanımsal İstatistikler: Verilerin Özetlenmesi,3 Evren, örneklem, örneklem büyüklüğü hesabı, örnekleme yöntemleri,4 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için,5 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için,7 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için,8 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için,9 Korelasyon ve regresyon (genel giriş),10 Çok değişkenli analizlere giriş: İki Yönlü Varyans Analizi,11 Kovaryans analizi,12 Çoklu doğrusal regresyon analizi,13 Lojistik regresyon analizi ve Roc Analizi,14 Sağkalım Analizleri ve Cox regresyon analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A
1. İstatistik hakkında bilgi sahibi olur, bilimsel araştırmalar ile ilişkisini kurar.16, 9
1. 1. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerini özetler.12, 5, 9E
1.1. İstatistiği tanımlar.16, 9A
1.2. Bilimsel bir araştırmayı kurgularken istatistik bilgisinden yararlanır.13, 14, 9E
1.3. Bilimsel bir makaleyi değerlendirirken istatistik bilgisinden yararlanır.13, 14, 5, 9E
2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini öğrenir ve bunları uygular.12, 13, 5, 9E
2.1. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini özetler.13, 14, 5, 9
2.2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar.14, 4, 5, 9E
2.3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini uygular.13, 14, 5, 9E
3. Çok değişkenli analiz yöntemlerini öğrenir ve bunları uygular.13, 5, 9E
3.2. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar.5, 6, 9E
3.3. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerini uygular.13, 14, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Veri, enformasyon, bilgi kavramları,Değişken kavramı ve türleri
22 Tanımsal İstatistikler: Verilerin Özetlenmesi
33 Evren, örneklem, örneklem büyüklüğü hesabı, örnekleme yöntemleri
44 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için
55 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için
67 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için
78 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için
89 Korelasyon ve regresyon (genel giriş)
910 Çok değişkenli analizlere giriş: İki Yönlü Varyans Analizi
1011 Kovaryans analizi
1112 Çoklu doğrusal regresyon analizi
1213 Lojistik regresyon analizi ve Roc Analizi
1314 Sağkalım Analizleri ve Cox regresyon analizi
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Doktora Ders Kitapları Field, Andy. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Sage, 2013. Rosner, Bernard. Fundamentals of biostatistics. Nelson Education, 2015. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı13131
Genel Sınav ve Hazırlığı13737
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)288
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLERİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER-Güz Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların dizaynı, araştırma verilerinin toplanması, araştırmaya uygun istatistiksel analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların yorumlanması pratiğinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Veri, enformasyon, bilgi kavramları,Değişken kavramı ve türleri,2 Tanımsal İstatistikler: Verilerin Özetlenmesi,3 Evren, örneklem, örneklem büyüklüğü hesabı, örnekleme yöntemleri,4 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için,5 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için,7 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için,8 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için,9 Korelasyon ve regresyon (genel giriş),10 Çok değişkenli analizlere giriş: İki Yönlü Varyans Analizi,11 Kovaryans analizi,12 Çoklu doğrusal regresyon analizi,13 Lojistik regresyon analizi ve Roc Analizi,14 Sağkalım Analizleri ve Cox regresyon analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;16, 9A
1. İstatistik hakkında bilgi sahibi olur, bilimsel araştırmalar ile ilişkisini kurar.16, 9
1. 1. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerini özetler.12, 5, 9E
1.1. İstatistiği tanımlar.16, 9A
1.2. Bilimsel bir araştırmayı kurgularken istatistik bilgisinden yararlanır.13, 14, 9E
1.3. Bilimsel bir makaleyi değerlendirirken istatistik bilgisinden yararlanır.13, 14, 5, 9E
2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini öğrenir ve bunları uygular.12, 13, 5, 9E
2.1. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini özetler.13, 14, 5, 9
2.2. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar.14, 4, 5, 9E
2.3. Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini uygular.13, 14, 5, 9E
3. Çok değişkenli analiz yöntemlerini öğrenir ve bunları uygular.13, 5, 9E
3.2. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerinin bilimsel araştırmalarla ilişkisini kurar.5, 6, 9E
3.3. İki yönlü varyans analizi, kovaryans analizi ve regresyon analizi yöntemlerini uygular.13, 14, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Veri, enformasyon, bilgi kavramları,Değişken kavramı ve türleri
22 Tanımsal İstatistikler: Verilerin Özetlenmesi
33 Evren, örneklem, örneklem büyüklüğü hesabı, örnekleme yöntemleri
44 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için
55 Önemlilik testleri: Bağımsız gruplar için
67 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için
78 Önemlilik testleri: Bağımlı gruplar için
89 Korelasyon ve regresyon (genel giriş)
910 Çok değişkenli analizlere giriş: İki Yönlü Varyans Analizi
1011 Kovaryans analizi
1112 Çoklu doğrusal regresyon analizi
1213 Lojistik regresyon analizi ve Roc Analizi
1314 Sağkalım Analizleri ve Cox regresyon analizi
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Doktora Ders Kitapları Field, Andy. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Sage, 2013. Rosner, Bernard. Fundamentals of biostatistics. Nelson Education, 2015. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17