Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ; iletişim becerilerini kullanarak sağlık öyküsü almak ve inspeksiyon palpasyon, perküsyon ve oskültasyon becerilerini kullanarak kapsamlı bir sağlık değerlendirmesi yapmak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır. Ders kapsamında normal değerlendirme bulguları ve kültür farklılıklar tartışılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocukta Sağlığı ve Hastalığın Değerlendirilmesi,Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (I),Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (II),Öykü Alma- Muayene Teknikleri,Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Deri Saç Tırnak Perine muayenesi),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Baş Boyun Lenf meme),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kulak Burun Boğaz),Ara sınav,Baştan Aşağı Fizik Muayene (Göz),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kardiyovasküler),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Gastrointestinal),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Kas iskelet ve Nörolojik),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Akciğer Solunum),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Genitoüriner sistem) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukta sağlığın değerlendirilmesi gerekliliğini bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | E, H |
Çocuk hemşiresinin sağlığı değerlendirme bilgi becerisinin önemini bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | F, H |
Çocuk sağlığı değerlendirme kapsamını bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 9 | E, H |
Çocuk sağlığı değerlendirme öğrenme kaynaklarını bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 9 | E, H |
Çocuğun sağlık-hastalık algısını etkileyen faktörleri bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Ailenin/ ebeveynlerin çocuklarının hastalıklarına verdikleri tepkileri, etkileyen faktörleri yaş dönemlerine göre bilir ve açıklar | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Çocuk ve ailenin sağlık-hastalık algısını etkileyen faktörleri bilir ve açıklar | 10, 16, 19, 9 | F, H |
Öyküalam ve Fizik mauyene için gerekli ortam ve malzemeyi bilir ve açıklar | 10, 13, 16, 19, 23, 9 | E, H |
Baştan Aşağı Fizik Muayene yapar, Elde edilecek verilerin hemşirelik bakımı ile ilişkisini bilir ve açıklar | 16, 19, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukta Sağlığı ve Hastalığın Değerlendirilmesi | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
2 | Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (I) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
3 | Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (II) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
4 | Öykü Alma- Muayene Teknikleri | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
5 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Deri Saç Tırnak Perine muayenesi) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
6 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Baş Boyun Lenf meme) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
7 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kulak Burun Boğaz) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
8 | Ara sınav | |
9 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Göz) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
10 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kardiyovasküler) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
11 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Gastrointestinal) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
12 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Kas iskelet ve Nörolojik) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
13 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Akciğer Solunum) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
14 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Genitoüriner sistem) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
Kaynak |
1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 1 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 6 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(121/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere ; iletişim becerilerini kullanarak sağlık öyküsü almak ve inspeksiyon palpasyon, perküsyon ve oskültasyon becerilerini kullanarak kapsamlı bir sağlık değerlendirmesi yapmak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır. Ders kapsamında normal değerlendirme bulguları ve kültür farklılıklar tartışılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocukta Sağlığı ve Hastalığın Değerlendirilmesi,Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (I),Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (II),Öykü Alma- Muayene Teknikleri,Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Deri Saç Tırnak Perine muayenesi),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Baş Boyun Lenf meme),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kulak Burun Boğaz),Ara sınav,Baştan Aşağı Fizik Muayene (Göz),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kardiyovasküler),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Gastrointestinal),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Kas iskelet ve Nörolojik),Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Akciğer Solunum),Baştan Aşağı Fizik Muayene (Genitoüriner sistem) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocukta sağlığın değerlendirilmesi gerekliliğini bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | E, H |
Çocuk hemşiresinin sağlığı değerlendirme bilgi becerisinin önemini bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | F, H |
Çocuk sağlığı değerlendirme kapsamını bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 9 | E, H |
Çocuk sağlığı değerlendirme öğrenme kaynaklarını bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 9 | E, H |
Çocuğun sağlık-hastalık algısını etkileyen faktörleri bilir ve açıklar | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Ailenin/ ebeveynlerin çocuklarının hastalıklarına verdikleri tepkileri, etkileyen faktörleri yaş dönemlerine göre bilir ve açıklar | 10, 12, 16, 19, 23, 9 | E, F, H |
Çocuk ve ailenin sağlık-hastalık algısını etkileyen faktörleri bilir ve açıklar | 10, 16, 19, 9 | F, H |
Öyküalam ve Fizik mauyene için gerekli ortam ve malzemeyi bilir ve açıklar | 10, 13, 16, 19, 23, 9 | E, H |
Baştan Aşağı Fizik Muayene yapar, Elde edilecek verilerin hemşirelik bakımı ile ilişkisini bilir ve açıklar | 16, 19, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukta Sağlığı ve Hastalığın Değerlendirilmesi | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
2 | Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (I) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
3 | Yaş dönemlerine göre sağlık-hastalık algısı ve etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi (II) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
4 | Öykü Alma- Muayene Teknikleri | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
5 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Deri Saç Tırnak Perine muayenesi) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
6 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Baş Boyun Lenf meme) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
7 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kulak Burun Boğaz) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
8 | Ara sınav | |
9 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Göz) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
10 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Kardiyovasküler) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
11 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Gastrointestinal) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
12 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Kas iskelet ve Nörolojik) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
13 | Baştan Aşağı Fizik Muayene ( Akciğer Solunum) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
14 | Baştan Aşağı Fizik Muayene (Genitoüriner sistem) | 1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
Kaynak |
1) Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2) Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 3)Kuyurtar F.2013 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4)Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |