Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Prof.Dr. Neslin EMEKLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık görüşmeler ve seminerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Biyokimya alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.14
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.14
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlamayı öğrenir.14
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık görüşmeler ve seminerler1, 2, 3, 4, 5
Kaynak
1.Öğrenciler için biyokimya laboratuvarı,Türkan Yiğitbaşı-Nesrin Emekli, Medipol Üniversitesi Yayınları1. 2. Klinik biyokimya, N emekli, T.yiğitbaşı, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Dağıtım nobel tıp kitapevleri 2015 3. Temel ve uygulamalı biyokimya, N Emekli. Akademi kitabevi, İstanbul, 2006 4. Harper's Biochemistry, R Murray, 22. baskı, Lange medical book 5. Biyokimya bilim alanı ile ilgili tüm kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı199
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)59
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Prof.Dr. Neslin EMEKLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık görüşmeler ve seminerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Biyokimya alanında araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklar.14
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.14
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlamayı öğrenir.14
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık görüşmeler ve seminerler1, 2, 3, 4, 5
Kaynak
1.Öğrenciler için biyokimya laboratuvarı,Türkan Yiğitbaşı-Nesrin Emekli, Medipol Üniversitesi Yayınları1. 2. Klinik biyokimya, N emekli, T.yiğitbaşı, İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, Dağıtım nobel tıp kitapevleri 2015 3. Temel ve uygulamalı biyokimya, N Emekli. Akademi kitabevi, İstanbul, 2006 4. Harper's Biochemistry, R Murray, 22. baskı, Lange medical book 5. Biyokimya bilim alanı ile ilgili tüm kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:10