Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.10, 18, 5, 9F
Bilimsel kavramını tanımlar.10, 9F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.10, 9F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.10, 9F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.10, 9F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.10, 9F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.10, 9F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12929
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir. • Proje hipotezi, • Amaç ve hedefler, • Özgün değer, • Yöntem bölümü, • Proje ekibinin oluşturulması, • İş-zaman takviminin yapılması, • Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.10, 18, 5, 9F
Bilimsel kavramını tanımlar.10, 9F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.10, 9F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.10, 9F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.10, 9F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.10, 9F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.10, 9F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:10