Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEİN BİYOKİMYASI VE PROTEOMİK-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProteomiks metodunu ileri düzeyde kavramak ve proteomiks uygulamalarını araştırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Proteomiğe giriş,Proteomik uygulamalarına genel bakış,Proteomik yöntemlerinin hızlı gelişme nedenleri,Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (I),Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (II),Tumor belirteçlerinin keşfinde proteomik çalışmaları,Kas ve kıkırdak doku hücrelerinde proteomiks uygulamaları,Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (I),Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (II),İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (I),İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (II),Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (I),Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (II),Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında proteomiks uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Amino asidlerin yapısal özelliklerini ve birbiri ile iletişimlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.Her bir amino asidin metabolizmasının özelliklerini, proteinlerin özelliklerine göre davranışlarını ve farklı pH’larda davranışlarını10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.PK değerlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.Protein yapılarını ve yapısal özelliklerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.proteinlerin sindirimini, emilimini ve hücrede yıkılmasını10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.ubikitinleri, plazma proteinleri ve hücre içi proteinlerinin ilişkisi ve özelliklerini10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.Proteomiksin hedeflerini, patolojik koşullarda proteomiks verilerini yorumlamayı değerlendirir.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.Kanser çalışmalarında proteomiks araştırmalarını yerini10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.Yeni ilaç keşfi için yapılan proteomiks çalışmalarını ileri düzeyde açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proteomiğe giriş1, 2, 3
2Proteomik uygulamalarına genel bakış1, 2, 3
3Proteomik yöntemlerinin hızlı gelişme nedenleri1, 2, 3
4Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (I)1, 2, 3
5Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (II)1, 2, 3
6Tumor belirteçlerinin keşfinde proteomik çalışmaları1, 2, 3
7Kas ve kıkırdak doku hücrelerinde proteomiks uygulamaları1, 2, 3
8Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (I)1, 2, 3
9Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (II)1, 2, 3
10İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (I)1, 2, 3
11İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (II)1, 2, 3
12Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (I)1, 2, 3
13Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (II)1, 2, 3
14Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında proteomiks uygulamaları1, 2, 3
Kaynak
Ders esnasında öğrencilerin tuttuğu notlar
Lieberman M, Marks AD. Marks’ Basic medical biochemistry 3. Baskı, Lippincott Williams &Wilkins, 2010. Amoniasid ve proteinler. Klinik Biyokimya Eds. Emekli & Yiğitbaşı, Medipol Üniversitesi Yayınları, Akademi Matbaası, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
X
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
X
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
X
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
X
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
X
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14798
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEİN BİYOKİMYASI VE PROTEOMİK-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProteomiks metodunu ileri düzeyde kavramak ve proteomiks uygulamalarını araştırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Proteomiğe giriş,Proteomik uygulamalarına genel bakış,Proteomik yöntemlerinin hızlı gelişme nedenleri,Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (I),Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (II),Tumor belirteçlerinin keşfinde proteomik çalışmaları,Kas ve kıkırdak doku hücrelerinde proteomiks uygulamaları,Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (I),Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (II),İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (I),İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (II),Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (I),Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (II),Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında proteomiks uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Amino asidlerin yapısal özelliklerini ve birbiri ile iletişimlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.Her bir amino asidin metabolizmasının özelliklerini, proteinlerin özelliklerine göre davranışlarını ve farklı pH’larda davranışlarını10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.PK değerlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.Protein yapılarını ve yapısal özelliklerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.proteinlerin sindirimini, emilimini ve hücrede yıkılmasını10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.ubikitinleri, plazma proteinleri ve hücre içi proteinlerinin ilişkisi ve özelliklerini10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.Proteomiksin hedeflerini, patolojik koşullarda proteomiks verilerini yorumlamayı değerlendirir.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.Kanser çalışmalarında proteomiks araştırmalarını yerini10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.Yeni ilaç keşfi için yapılan proteomiks çalışmalarını ileri düzeyde açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proteomiğe giriş1, 2, 3
2Proteomik uygulamalarına genel bakış1, 2, 3
3Proteomik yöntemlerinin hızlı gelişme nedenleri1, 2, 3
4Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (I)1, 2, 3
5Proteomik araştırmalarında kullanılan aletler (II)1, 2, 3
6Tumor belirteçlerinin keşfinde proteomik çalışmaları1, 2, 3
7Kas ve kıkırdak doku hücrelerinde proteomiks uygulamaları1, 2, 3
8Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (I)1, 2, 3
9Kişisel tıpta proteomiks araştırmaları (II)1, 2, 3
10İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (I)1, 2, 3
11İmmunolojik yanıt ve organ naklinde proteomiks uygulamaları (II)1, 2, 3
12Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (I)1, 2, 3
13Kanser ve prognozunda proteomiks çalışmaları (II)1, 2, 3
14Mikroorganizmaların sınıflandırılmasında proteomiks uygulamaları1, 2, 3
Kaynak
Ders esnasında öğrencilerin tuttuğu notlar
Lieberman M, Marks AD. Marks’ Basic medical biochemistry 3. Baskı, Lippincott Williams &Wilkins, 2010. Amoniasid ve proteinler. Klinik Biyokimya Eds. Emekli & Yiğitbaşı, Medipol Üniversitesi Yayınları, Akademi Matbaası, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
X
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
X
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
X
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
X
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
X
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:10