Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ II-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yapılırken kullanılan teknikleri, uygulama alanlarını ve yorumlanmasını detaylı bir şekilde öğreterek, bilimsel yayın ve proje hazırlama sürecine öğrencinin hazır olmasını sağlamak, dolayısıyla ülkemizde bilim ve teknoloji üretimine katkıda bulunmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiği,Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynaklar,Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanması ve fikri mülkiyet hakkının korunması,Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri,Elektroforez ayırım yöntemleri (I),Elektroforez ayırım yöntemleri (II),Ayrılma mekanizmalarına göre kromotografik yöntemler (I),Ayrılma yöntemlerine göre kromotografik yöntemler (II),İmmunolojik yöntemler,İmmunohistokimyasal yöntemle ayırım yöntemleri,Radyoaktif işaretli immun yöntemler,Kimyasal yöntemlerle protein ayırma yöntemleri,Kimyasal yöntemlerle lipitleri ayırma ve ölçme yöntemleri,Laboratuvarda kalite yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Biyokimya ve temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiğini değerlendirir.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
1.1.Hücre içinde ve kanda gerçekleşen yaşamsal olaylarla ilgili yaratıcı düşünmeyi analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2-Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynakları açıklayabilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.Bilimsel proje için ulusal ve uluslar arası kaynakları açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.1.Avrupa Birliği desteklerini tanır10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3-Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanmasını ve fikri mülkiyet hakkının korunma mevzuatını açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.1.Bilimsel yayında özet, giriş ve amaç, kullanılan yöntemler, bulgular ve tartışma yazımında dikkat etmesi gereken kuralları açıklar ve uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.2.Ulusal ve uluslararası proje desteği müracaatları yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.3.Fikri mülkiyet hakkının korunması, telif hakkı, patent kavramlarını açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4-Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemlerini uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.1.Enzim ve proteinlerin preparatif ve analitik saflaştırma yöntemlerini uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.2.Saflaştırma için hangi yolu izleyeceğini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.3.Ekstraksiyon, çökeltme, ultrasantrifüjde ayırma kurallarını tanımlar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.4.Çeşitli büyüklükteki moleküllerin dializinde nasıl yapılacağını açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.5.Saflaştırdığı molekülün hangi koşullarda saklanacağını sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5-Elektroforetik ayırma yöntemlerini tartışabilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.1.Elektroforerez çeşitlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.3.Elektroforezde izoelektrik fokuslamayı sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.4.İki dimensiyonlu elektroforezi uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.5.Elektroforetik uygulamada yaratıcı düşünce için beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6-Kromotografik ayırma yöntemlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.1.Çeşitli kromotografik yöntemler arasındaki farkı sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.2.Kromotografik analizlerde faz tiplerine göre ayırımı anlatır10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.3.Kromotografik analizlerde yaratıcılık için beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7-İmmunolojik ve immunohistokimyasal yöntemleri sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.1.Immunelektroforez prensiplerini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.2.Çeşitli immunelektroforez tiplerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.3.Hücrede vücut sıvılarında kullanılan immunohistokimyasal yöntemleri açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.4.İmmunohistokimyasal yöntemlerin teşhis ve tedavide kullanılmasını tartışır yaratıcı fikirler geliştirebilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.5.Radyoaktif işaretli immun yöntemlerini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8-Makromoleküllerle ilgili çeşitli ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.1.Proteinlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.2.Nükleik asitlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.3.Lipitlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.4.Karbonhidratlarla ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini tanımlar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9-Laboratuvar kalite yönetimini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.1.Laboratuvar kalite yönetimi performans değerlendirme kriterlerini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.2.Laboratuvar güvenliği için gereklilikleri sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.3.Test performans yeterliliklerini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
1.2. Yaratıcı düşünme ile teknoloji ilişkisini kurar10, 11, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Araştırma etiğini tanımlar ve uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.1. Bologna Süreci, Lizbon stratejisi, Oslo bildirgesini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.2. Bu bildirge ve stratejilerin Ülkemizdeki innovasyona etkilerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.3. Canlının en temel bilim alanı olan biyokimya alanında inovasyonla ilgili beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.2. ARDEP, BİDEB..gibi TÜBİTAK ve Sanayi desteklerini tanır.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.2 Elektroforeze örnek yükleme boyama ve görüntülemeyi uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.5. Bu yöntemleri uygularken yaratıcı fikirler geliştirebilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiği1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynaklar1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanması ve fikri mülkiyet hakkının korunması1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
4Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
5Elektroforez ayırım yöntemleri (I)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
6Elektroforez ayırım yöntemleri (II)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
7Ayrılma mekanizmalarına göre kromotografik yöntemler (I)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
8Ayrılma yöntemlerine göre kromotografik yöntemler (II)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
9İmmunolojik yöntemler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
10İmmunohistokimyasal yöntemle ayırım yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
11Radyoaktif işaretli immun yöntemler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
12Kimyasal yöntemlerle protein ayırma yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
13Kimyasal yöntemlerle lipitleri ayırma ve ölçme yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
14Laboratuvarda kalite yönetimi1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Kaynak
1) Clinical Chemistry Techniques,Prınciples,Correlations(M.Bishop,Fody E,Schoeff LE) 2) Clinical chemistry ; Theory , analysis , correlation ed.Lawrence A.Kaplan, Amadeo J.Pesce , Mosby Elsevier 5. Baskı, 2010 3) Cryer P. The research students guide to success 4) Whimster WF. Biomedical research:How to plan, publis and presented 5) Oglen TE, Goldberg IA. Research proposal: A guide to success 6) Yalın R. Bilimsel makale nasıl yazılır ve yayınlanır? Turkish journal of surgery 24(2):100-103, 2008. 7) İmamoğlu SZ, Açıkgöz A.Milli yenilik sistemleri ve Türkiye için öneriler. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi Journal of Entrepreneurship and Innovation Management ) 1 (1): 69-96, 2012. 8) Kaynak. Ali Riza Erdem Bilimsel etik Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2:1:25-32,2012 9)Gülbaş SY. İnovasyon:Teknopark Modeli . ANKEM Derg 2011;25(Ek 2):139-145 10) Demir M ve Geyik O. Türkiye’de AR-GE ve inovasyon harcamalarının gelişim süreci ve ekonomik etkileri. Journal of Life Economics 2: 171-186, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
X
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
X
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
X
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
X
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
X
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4520
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ II-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yapılırken kullanılan teknikleri, uygulama alanlarını ve yorumlanmasını detaylı bir şekilde öğreterek, bilimsel yayın ve proje hazırlama sürecine öğrencinin hazır olmasını sağlamak, dolayısıyla ülkemizde bilim ve teknoloji üretimine katkıda bulunmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiği,Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynaklar,Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanması ve fikri mülkiyet hakkının korunması,Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri,Elektroforez ayırım yöntemleri (I),Elektroforez ayırım yöntemleri (II),Ayrılma mekanizmalarına göre kromotografik yöntemler (I),Ayrılma yöntemlerine göre kromotografik yöntemler (II),İmmunolojik yöntemler,İmmunohistokimyasal yöntemle ayırım yöntemleri,Radyoaktif işaretli immun yöntemler,Kimyasal yöntemlerle protein ayırma yöntemleri,Kimyasal yöntemlerle lipitleri ayırma ve ölçme yöntemleri,Laboratuvarda kalite yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Biyokimya ve temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiğini değerlendirir.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
1.1.Hücre içinde ve kanda gerçekleşen yaşamsal olaylarla ilgili yaratıcı düşünmeyi analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2-Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynakları açıklayabilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.Bilimsel proje için ulusal ve uluslar arası kaynakları açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.1.Avrupa Birliği desteklerini tanır10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3-Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanmasını ve fikri mülkiyet hakkının korunma mevzuatını açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.1.Bilimsel yayında özet, giriş ve amaç, kullanılan yöntemler, bulgular ve tartışma yazımında dikkat etmesi gereken kuralları açıklar ve uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.2.Ulusal ve uluslararası proje desteği müracaatları yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
3.3.Fikri mülkiyet hakkının korunması, telif hakkı, patent kavramlarını açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4-Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemlerini uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.1.Enzim ve proteinlerin preparatif ve analitik saflaştırma yöntemlerini uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.2.Saflaştırma için hangi yolu izleyeceğini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.3.Ekstraksiyon, çökeltme, ultrasantrifüjde ayırma kurallarını tanımlar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.4.Çeşitli büyüklükteki moleküllerin dializinde nasıl yapılacağını açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
4.5.Saflaştırdığı molekülün hangi koşullarda saklanacağını sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5-Elektroforetik ayırma yöntemlerini tartışabilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.1.Elektroforerez çeşitlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.3.Elektroforezde izoelektrik fokuslamayı sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.4.İki dimensiyonlu elektroforezi uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.5.Elektroforetik uygulamada yaratıcı düşünce için beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6-Kromotografik ayırma yöntemlerini açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.1.Çeşitli kromotografik yöntemler arasındaki farkı sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.2.Kromotografik analizlerde faz tiplerine göre ayırımı anlatır10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
6.3.Kromotografik analizlerde yaratıcılık için beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7-İmmunolojik ve immunohistokimyasal yöntemleri sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.1.Immunelektroforez prensiplerini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.2.Çeşitli immunelektroforez tiplerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.3.Hücrede vücut sıvılarında kullanılan immunohistokimyasal yöntemleri açıklar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.4.İmmunohistokimyasal yöntemlerin teşhis ve tedavide kullanılmasını tartışır yaratıcı fikirler geliştirebilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
7.5.Radyoaktif işaretli immun yöntemlerini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8-Makromoleküllerle ilgili çeşitli ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.1.Proteinlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.2.Nükleik asitlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.3.Lipitlerle ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.4.Karbonhidratlarla ilgili kimyasal ayırım yöntemlerini tanımlar.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9-Laboratuvar kalite yönetimini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.1.Laboratuvar kalite yönetimi performans değerlendirme kriterlerini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.2.Laboratuvar güvenliği için gereklilikleri sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
9.3.Test performans yeterliliklerini sorgular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
1.2. Yaratıcı düşünme ile teknoloji ilişkisini kurar10, 11, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Araştırma etiğini tanımlar ve uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.1. Bologna Süreci, Lizbon stratejisi, Oslo bildirgesini açıklar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.2. Bu bildirge ve stratejilerin Ülkemizdeki innovasyona etkilerini analiz eder10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.3. Canlının en temel bilim alanı olan biyokimya alanında inovasyonla ilgili beyin fırtınası yapar10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
2.4.2. ARDEP, BİDEB..gibi TÜBİTAK ve Sanayi desteklerini tanır.10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
5.2 Elektroforeze örnek yükleme boyama ve görüntülemeyi uygular10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
8.5. Bu yöntemleri uygularken yaratıcı fikirler geliştirebilir10, 11, 16, 19, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel sağlık bilimlerinde yaratıcı düşünme ve araştırma etiği1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2Bilginin üretilmesi ve iletilmesi ile ilgili ulusal, uluslar arası çalışmalar ve kaynaklar1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3Bilimsel yayın ve proje örneklerinin hazırlanması ve fikri mülkiyet hakkının korunması1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
4Kanda ve hücrede saflaştırma yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
5Elektroforez ayırım yöntemleri (I)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
6Elektroforez ayırım yöntemleri (II)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
7Ayrılma mekanizmalarına göre kromotografik yöntemler (I)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
8Ayrılma yöntemlerine göre kromotografik yöntemler (II)1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
9İmmunolojik yöntemler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
10İmmunohistokimyasal yöntemle ayırım yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
11Radyoaktif işaretli immun yöntemler1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
12Kimyasal yöntemlerle protein ayırma yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
13Kimyasal yöntemlerle lipitleri ayırma ve ölçme yöntemleri1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
14Laboratuvarda kalite yönetimi1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Kaynak
1) Clinical Chemistry Techniques,Prınciples,Correlations(M.Bishop,Fody E,Schoeff LE) 2) Clinical chemistry ; Theory , analysis , correlation ed.Lawrence A.Kaplan, Amadeo J.Pesce , Mosby Elsevier 5. Baskı, 2010 3) Cryer P. The research students guide to success 4) Whimster WF. Biomedical research:How to plan, publis and presented 5) Oglen TE, Goldberg IA. Research proposal: A guide to success 6) Yalın R. Bilimsel makale nasıl yazılır ve yayınlanır? Turkish journal of surgery 24(2):100-103, 2008. 7) İmamoğlu SZ, Açıkgöz A.Milli yenilik sistemleri ve Türkiye için öneriler. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi Journal of Entrepreneurship and Innovation Management ) 1 (1): 69-96, 2012. 8) Kaynak. Ali Riza Erdem Bilimsel etik Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2:1:25-32,2012 9)Gülbaş SY. İnovasyon:Teknopark Modeli . ANKEM Derg 2011;25(Ek 2):139-145 10) Demir M ve Geyik O. Türkiye’de AR-GE ve inovasyon harcamalarının gelişim süreci ve ekonomik etkileri. Journal of Life Economics 2: 171-186, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan makro ve mikromolekülleri ileri düzeyde tanımlar.
X
2
Analiz edilecek materyalın nasıl saklanacağını, korunacağını bilir.
X
3
Hücre ve vücut sıvılarında bulunan moleküllerin nasıl tanımlanabileceğini bilir .
X
4
Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Alanla ilgili disiplinlerle bilgi paylaşımı yapar
X
9
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
10
Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer, nereden yardım alması gerektiğini bilir.
X
11
Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır.
X
12
Biyokimya alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
X
13
Biyokimya alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur, , toplumsal kültürel çalışmalarda bulunur, bu çalışmaları bilimsel ve sosyal anlamda denetleyebilir.
X
14
Yönetim aktivitelerinde bulunabilir, elde ettiği sonuçları kaliteyi yükseltmek için değerlendirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:10