Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Kaynak 1 |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Kaynak 2 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | Kaynak 3 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | Kaynak 3 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | Kaynak 3 |
6 | Probit analizi | Kaynak 4 |
7 | ROC analizi | Kaynak 5 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Kaynak5 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Kaynak 5 |
12 | MANOVA | Kaynak 4 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Kaynak 2 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Kaynak 2 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004. 2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. 3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. 5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2. 6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu. 7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran. 8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |