Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DİYETETİK UYGULAMALARI ( YETİŞKİN ) | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin klinik beslenme tedavisi uygulamalarını ve hasta ile etkili iletişim kurabilme yeteneklerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kronik hastalıklara genel bakış,Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar I,Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar II,Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar III,Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları I,Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları II,Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları III,Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları IV,Örnek vaka sunumları,Örnek vaka sunumları,Örnek vaka sunumları,Örnek vaka sunumları,Örnek vaka sunumları,Örnek vaka sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yetişkinlerde görülen akut ve kronik hastalıkları, nedenlerini, laboratuar ve klinik bulgularını tanıyabilecektir. | 18, 2, 3 | F |
1.1. Doğuştan ve sonradan oluşan hastalıkları ayırt eder. | 18, 2, 3 | F |
1.2. Hastalıkların nedenlerini kavrar/açıklar. | 18, 2, 3 | F |
1.3. Hastalıkların klinik bulgularını ayırt eder. | 18, 2, 3 | F |
1.4. Hastalıkların laboratuar sonuçlarını yorumlar. | 18, 2, 3 | F |
2. Hastalıklara özgü diyet düzenleyebilecektir. | 18, 2, 3 | F |
2.1. Hastalığın klinik ve laboratuar bulgularını esas alarak, günlük enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini saptar. | 18, 2, 3 | F |
2.2. Gereksinimleri karşılayacak menüleri düzenler. | 18, 2, 3 | F |
2.3. Diyet konusunda bireyi bilgilendirir/eğitir. | 18, 2, 3 | F |
3. Kronik hastalığı olan bireyleri ve diyet uygulamalarını değerlendirebilecektir. | 18, 2, 3 | F |
3.1. Bireylerin beslenme durumlarını değerlendirir. | 18, 2, 3 | F |
3.2. Yaşa ve laboratuar bulgularına göre diyet planlar. | 18, 2, 3 | F |
3.3. Diyetin uygulanması sırasında ortaya çıkan sorunları belirler, çözüm önerileri getirir. | 18, 2, 3 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kronik hastalıklara genel bakış | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Diyet tedavisinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar III | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları I | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları III | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Hasta ile etkin iletişim kurma becerileri: rol-play, yaratıcı drama uygulamaları IV | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Örnek vaka sunumları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları, kitap bölümleri, powerpoint sunumları |
1. Bowman BA and Russell RM (eds).Present Knowledge in Nutrition, eight edition, ILSI Press,Washington DC, 2001. 2. Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2002. 3. Köksal G, Gökmen H, Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, 2000. 4. Uluslararası beslenme ve diyet dergileri (European J Clin Nutr, JADA, Am J Clin Nutr, vb.) ve kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |