Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME VE İMMÜN SİSTEM | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ve immün sistem arasındaki ilişkileri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmmünolojinin temelleri,Besin alerjilerinin gelişimindeki risk faktörler,Semptomları, Teşhis, Tedavi,Makale sunumu,Besin intoleransları,Semptomları, Teşhis, Tedavi,Makale sunumu,Makale sunumu,Bebeklikte besin allerjisi,Semptomları, Teşhis, Tedavi,Makale sunumu,Alerjik hastalıkların önlenmesi ve diyet,Makale sunumu,Makale sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İmmün sistemin patofizyolojisini, risk faktörlerini açıklayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
1.1. İmmün sistemin ve hastalıklarının etiyolojisini çözümler. | 1, 2, 3 | A |
1.2. İmmün sistemin ve hastalıklarının klinik belirtilerini ayırt eder. | 1, 2, 3 | A |
1.3. İmmün sistem hastalıklarının risk faktörlerini değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
2. İmmün sistem hastalıklarının komplikasyonlarını, tedavi protokollerini açıklayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
2.1. İmmün sistem hastalıklarının komplikasyonlarını tahmin eder. | 1, 2, 3 | A |
2.2. Komplikasyonlara yönelik tedavi yöntemlerini düzenler. | 1, 2, 3 | A |
2.3. Tedavide beslenmenin etkinliğini değerlendirir. | 1, 2, 3 | A |
3. İmmün sistem hastalıklarından korunmada ve tedavide güncel yaklaşımları ifade edebilecektir. | 1, 2, 3 | A |
3.1. İmmün sistem hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik güncel yaklaşımlar oluşturur. | 1, 2, 3 | A |
3.2. İmmün sistem hastalıklarında önerilen fonksiyonel besinleri sorgular. | 1, 2, 3 | A |
3.3. İmmün sistem hastalıklarının korunması ve tedavisine yönelik beslenme tedavisi uygular. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İmmünolojinin temelleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Besin alerjilerinin gelişimindeki risk faktörler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Semptomları, Teşhis, Tedavi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Besin intoleransları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Semptomları, Teşhis, Tedavi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bebeklikte besin allerjisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Semptomları, Teşhis, Tedavi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Alerjik hastalıkların önlenmesi ve diyet | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Makale sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları, powerpoint sunuları, makale, kitap bölümleri |
1. Mahan,L.K.,Stump,S.E.(2004).Krause's.Food,Nutrition and Diet Therapy,11 thEEdition,Elsevier USA. 2. Berdarier, C.D.(1998). Advanced Nutrition,Micronutrient,CRC pres,USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |