Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİYABET YÖNETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler diyabet tedavisindeki güncel yaklaşımları, pratikte uygulanan yeni yöntemler ve son önerileri öğrenebileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Glukoz hemostaz bozukluğunun tanımı ve sınıflandırması, patofizyolojisi,Diyabetin klinik değerlendirme prensipleri,Diyabet ve komplikasyonları,Diyabet ve komplikasyonları II,Diyabetin klinik yönetimi,Diyabette tıbbi beslenme tedavisi,Diyabette karbonhidrat sayımı,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Diyabetin patofizyolojisini, risk faktörlerini açıklayabilecektir. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
2. Diyabetin etiyolojisini çözümler. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
3. Diyabetin klinik belirtilerini ayırt eder. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
4. Diyabetin risk faktörlerini değerlendirir. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
5. Diyabetin komplikasyonlarını, tedavi protokollerini açıklayabilecektir. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
6. Diyabetin komplikasyonlarını tahmin eder. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
7. Komplikasyonlara yönelik tedavi yöntemlerini düzenler. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
8. Tedavide beslenmenin etkinliğini değerlendirir. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
9. Diyabetten korunmada ve tedavide güncel yaklaşımları ifade edebilecektir. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
10. Diyabetten korunma ve tedavisine yönelik güncel yaklaşımlar oluşturur. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
11. Diyabette önerilen fonksiyonel besinleri sorgular. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
12. Diyabetin korunması ve tedavisine yönelik beslenme tedavisi uygular. | 1, 10, 11, 18, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Glukoz hemostaz bozukluğunun tanımı ve sınıflandırması, patofizyolojisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Diyabetin klinik değerlendirme prensipleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Diyabet ve komplikasyonları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Diyabet ve komplikasyonları II | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Diyabetin klinik yönetimi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Diyabette tıbbi beslenme tedavisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Diyabette karbonhidrat sayımı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
1. Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10 th edition, 2000 2. Lippincott Williams and Wilkins, 1999. 3. Baysal A. ve ark. Diyet El Kitabı, Hatiboğlu, Yenilenmiş 5. baskı, Ankara, 2008 4. Shils ME, Olson JA, Shihe M, Ross AC. Modern Nutrition in Healthy and Disease. 5. Mahan K., Arlin M. Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10 th edition, 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |