Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MENÜ PLANLAMA | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Menü tanımı, çeşitleri,Menülerin sınıflandırılması,Menü planlamayı etkileyen etmenler,Menü tipleri, Menü örnekleri,Menü planlama ilkeleri, Menü planlama adımları,Menü denetimi, Menü değerlendirilmesi,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Menü planlama ilke ve yöntemlerini sıralayabilecektir. | 1, 2, 3 | A, C |
1.1. Menü planlamada dikkat edilmesi gereken ilkeleri değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, C |
1.2. Değişik menü tiplerini birbiriyle karşılaştırır. | 1, 2, 3 | A, C |
1.3. Menü planlarken uygulanacak yöntemler planlar. | 1, 2, 3 | A, C |
2. Farklı yaş gruplarına ve risk gruplarına yönelik menü planlayabilecektir. | 1, 2, 3 | A, C |
2.1. Farklı yaş gruplarının besin ve besin öğesi gereksinimlerine göre menü hazırlar. | 1, 2, 3 | A, C |
2.2. Risk gruplarına özel menü planlar. | 1, 2, 3 | A, C |
2.3. Hazırladığı menülerin enerji ve besin öğesi içeriğini hesaplar. | 1, 2, 3 | A, C |
3. Menü yönetim ve denetimini uygulayabilecektir. | 1, 2, 3 | A, C |
3.1. Menü yönetim etmenlerini yorumlar. | 1, 2, 3 | A, C |
3.2. Menü denetim etmenlerini karşılaştırır. | 1, 2, 3 | A, C |
3.3. Maliyet kontrol yöntemlerinden hangisinin kullanılacağına karar verir. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Menü tanımı, çeşitleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Menülerin sınıflandırılması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Menü planlamayı etkileyen etmenler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Menü tipleri, Menü örnekleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Menü planlama ilkeleri, Menü planlama adımları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Menü denetimi, Menü değerlendirilmesi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Sunumlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Fundamentals of Menu Planing. McVety P., Ware B.J., Ware C. L. John Wiley and Sons, Canada, 2009. 2. Study Guide to Accompany Management By Menu. Kotschevar L., Wıthrow D. Fourth edition. John Wiley and Sons, Canada, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |