Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ BESLENMEDE PROTEİNLER VE AMİNOASİTLER | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal BÜYÜKUSLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nihal BÜYÜKUSLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri, proteinler, peptidler ve yapı taşları olan amino asitlerin yapıları, fonksiyonları ve yer aldığı metabolik prosesler, besinlerin protein içerikleri ve amino asit ve proteinlerin analiz yöntemleri konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş ,Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri ,Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri,Protein sentezi,Yapısal proteinler,Enzimler ,Hormonlar,Depo proteinleri,Taşıyıcı proteinler,Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisi,Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri ,Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisi,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Amino asitleri, peptidleri ve proteinleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir. | 1, 10, 2, 3 | A, B, C |
2. Amino asitlerin, peptidlerin ve proteinlerin yer aldığı metabolik prosesleri sorgulayabileceklerdir. | 1, 10, 2, 3 | A, B, C |
3. Besinlerin protein içeriklerini ve beslenmeye olan etkilerini değerlendirebileceklerdir. | 1, 10, 2, 3 | A, B, C |
4. Protein metabolizması ile metabolik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirebileceklerdir. | 1, 10, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Protein sentezi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yapısal proteinler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Enzimler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Hormonlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Depo proteinleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Taşıyıcı proteinler | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Proje sunumu | Sunum konusu ile ilgili kaynak araştırması |
14 | Proje sunumu | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Introduction to Human Nutrition . The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 2. Nutrition and Metabolism; The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 3. Metabolic Regulation: A Human Perspective, 2nd edition; Blackwell Publishing. 2003. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy.Elseiver, 2008. 5. Mahan LK, Stump SE, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process. Elseiver, 2013. 6. Body T. Nutritional Biochemistry. Academic Press, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |