Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENMEDE VİTAMİNLER-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan beslenmesinde önemli olan yağda ve suda eriyen vitaminlerin kimyasal özellikleri, metabolizması, fizyolojik fonksiyonları, yetersizlik belirtileri ve toksisitesi, laboratuvar analiz yöntemleri, farklı yaş ve fizyolojik gruplara göre gereksinmeleri, diğer vitamin ve besin öğeleri ile etkileşimleri ve sağlık üzerine etkilerinin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Beslenmede Vitaminlere Giriş,Yağda Eriyen Vitaminler - A vitamini, makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler - D vitamini,makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler -E vitamini,makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler - K vitamini,makale değerlendirme,Suda eriyen vitaminler-Tiamin, Riboflavin, Niasin,makale değerlendirme,Suda Eriyen Vitaminler - B6, B12, Folik asit,makale değerlendirme,,Suda Eriyen Vitaminler -Pantotenik asit ve Biotin,makale değerlendirme,,Suda Eriyen Vitaminler - C vitamini, makale değerlendirme,,Kolin, Karnitin, İnositol ve Diğer Vitamin ve Vitamin Benzeri Maddeler,Proje değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vitaminlerin genel özellikleri, metabolizması, biyoyararlılığı ve fizyolojik süreçlerdeki görevleri ile ilgili bilgi birikimini detaylandırır14, 19, 9G, H
2. Farklı yaş, cinsiyet ve fizyolojik durumlara göre vitaminlerin gereksinmelerinde oluşacak değişimleri değerlendirir.14, 19, 9G, H
3. Vitaminlerin sağlık ve hastalıklarla ilişkisine yönelik güncel bilimsel araştıma sonuçlarını kritik olarak değerlendirir.14, 19, 9G, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Beslenmede Vitaminlere GirişKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Yağda Eriyen Vitaminler - A vitamini, makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Yağda Eriyen Vitaminler - D vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yağda Eriyen Vitaminler -E vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yağda Eriyen Vitaminler - K vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Suda eriyen vitaminler-Tiamin, Riboflavin, Niasin,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Suda Eriyen Vitaminler - B6, B12, Folik asit,makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Suda Eriyen Vitaminler -Pantotenik asit ve Biotin,makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Suda Eriyen Vitaminler - C vitamini, makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Kolin, Karnitin, İnositol ve Diğer Vitamin ve Vitamin Benzeri MaddelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Proje değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, makaleler
1. Rucker, B.R. and et al. (2001). Handbook of Vitamins (Ed by), Marcel Dekker, Third edition, New York. 2. Stipanuk, M.H.(2000). Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition (Ed by), (ISBN:072164452X),WB Saunders. 3. Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause?s.Food , Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 11 th Edition, Elsevier (USA).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5630
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENMEDE VİTAMİNLER-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan beslenmesinde önemli olan yağda ve suda eriyen vitaminlerin kimyasal özellikleri, metabolizması, fizyolojik fonksiyonları, yetersizlik belirtileri ve toksisitesi, laboratuvar analiz yöntemleri, farklı yaş ve fizyolojik gruplara göre gereksinmeleri, diğer vitamin ve besin öğeleri ile etkileşimleri ve sağlık üzerine etkilerinin değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Beslenmede Vitaminlere Giriş,Yağda Eriyen Vitaminler - A vitamini, makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler - D vitamini,makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler -E vitamini,makale değerlendirme,Yağda Eriyen Vitaminler - K vitamini,makale değerlendirme,Suda eriyen vitaminler-Tiamin, Riboflavin, Niasin,makale değerlendirme,Suda Eriyen Vitaminler - B6, B12, Folik asit,makale değerlendirme,,Suda Eriyen Vitaminler -Pantotenik asit ve Biotin,makale değerlendirme,,Suda Eriyen Vitaminler - C vitamini, makale değerlendirme,,Kolin, Karnitin, İnositol ve Diğer Vitamin ve Vitamin Benzeri Maddeler,Proje değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vitaminlerin genel özellikleri, metabolizması, biyoyararlılığı ve fizyolojik süreçlerdeki görevleri ile ilgili bilgi birikimini detaylandırır14, 19, 9G, H
2. Farklı yaş, cinsiyet ve fizyolojik durumlara göre vitaminlerin gereksinmelerinde oluşacak değişimleri değerlendirir.14, 19, 9G, H
3. Vitaminlerin sağlık ve hastalıklarla ilişkisine yönelik güncel bilimsel araştıma sonuçlarını kritik olarak değerlendirir.14, 19, 9G, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Beslenmede Vitaminlere GirişKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Yağda Eriyen Vitaminler - A vitamini, makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Yağda Eriyen Vitaminler - D vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yağda Eriyen Vitaminler -E vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yağda Eriyen Vitaminler - K vitamini,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Suda eriyen vitaminler-Tiamin, Riboflavin, Niasin,makale değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Suda Eriyen Vitaminler - B6, B12, Folik asit,makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Suda Eriyen Vitaminler -Pantotenik asit ve Biotin,makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Suda Eriyen Vitaminler - C vitamini, makale değerlendirme,Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Kolin, Karnitin, İnositol ve Diğer Vitamin ve Vitamin Benzeri MaddelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Proje değerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, makaleler
1. Rucker, B.R. and et al. (2001). Handbook of Vitamins (Ed by), Marcel Dekker, Third edition, New York. 2. Stipanuk, M.H.(2000). Biochemical and Physiological Aspects of Human Nutrition (Ed by), (ISBN:072164452X),WB Saunders. 3. Mahan, L.K., Stump, S.E. (2004). Krause?s.Food , Nutrition & Diet Therapy (Ed by), 11 th Edition, Elsevier (USA).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01