Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESİN KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere besinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve fonksiyonlarını anlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin kalitesi ve analizler,Kalite faktörleri ve standartları,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -I,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -II,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - I,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-II,Besinlerde dokunsal özellikler-I,Besinlerde dokunsal özellikler-II,Duyusal değerlendirmeler,Duyusal değerlendirmeler,Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalar,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,Genel değerlendirme/tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Besinlerin yapısını, depolama, üretim, pişirme ve hazırlama süreçlerinde yapılarındaki değişimleri ve besin analiz yöntemlerini beslenme ile ilişkilendirebilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.1. Konuya ait temel bilgileri, kitap ve uygulama araç gereçlerini kullanarak değerlendirir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.2. Besin kaynaklarını kimyasal açıdan tanımlayarak analiz yöntemlerini açıklar.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.3. Besin kimyası ve besin analizleri ile ilgili bilimsel dergilerde yer alan güncel bilgileri tartışır.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2. Üretimden tüketime besinlerde kimyasal değişimleri ve bu değişimlerin besin değerlerine etkilerini yorumlayabilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.1. Konu ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.2. Besin kimyasını verilere dayalı olarak çözümler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.3. Besinlerin kimyasal yapı ve değişimlerine dayalı beslenme sorunlarını çözümler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3. Besin kimyası dersinde edindiği bilgiler ile besinler ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3.1. Besin kimyası ve beslenme arasındaki ilişkiye dayalı, toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri değerlendirir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3.2. Besin kimyası ve besin analizleri alanında beslenme sorunları ve çözümlerini yazılı ve sözlü aktarır.10, 16, 2, 9
3.3. Konu ile ilgili sorunları tespit etme ve çözüm önerilerini geliştirme süreçlerini düzenler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin kalitesi ve analizlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Kalite faktörleri ve standartlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Besinlerde dokunsal özellikler-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Besinlerde dokunsal özellikler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Duyusal değerlendirmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Duyusal değerlendirmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirme/tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Gıda Kimyası, Arsan Bilişli, 2012 ISBN: 0310181996. 2. Gıda Kimyası, Mehmet Demirci, Şubat 2012 6. Baskı ISBN: 975-97146-2-0. 3. Gıda Kimyası, İlbilge Saldamlı, Ankara 2004 ISBN: ISBN 9789756331163. 4. Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5630
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESİN KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere besinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve fonksiyonlarını anlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin kalitesi ve analizler,Kalite faktörleri ve standartları,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -I,Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -II,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - I,Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-II,Besinlerde dokunsal özellikler-I,Besinlerde dokunsal özellikler-II,Duyusal değerlendirmeler,Duyusal değerlendirmeler,Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalar,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışma,Genel değerlendirme/tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Besinlerin yapısını, depolama, üretim, pişirme ve hazırlama süreçlerinde yapılarındaki değişimleri ve besin analiz yöntemlerini beslenme ile ilişkilendirebilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.1. Konuya ait temel bilgileri, kitap ve uygulama araç gereçlerini kullanarak değerlendirir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.2. Besin kaynaklarını kimyasal açıdan tanımlayarak analiz yöntemlerini açıklar.10, 16, 2, 9A, D, E, F
1.3. Besin kimyası ve besin analizleri ile ilgili bilimsel dergilerde yer alan güncel bilgileri tartışır.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2. Üretimden tüketime besinlerde kimyasal değişimleri ve bu değişimlerin besin değerlerine etkilerini yorumlayabilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.1. Konu ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.2. Besin kimyasını verilere dayalı olarak çözümler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
2.3. Besinlerin kimyasal yapı ve değişimlerine dayalı beslenme sorunlarını çözümler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3. Besin kimyası dersinde edindiği bilgiler ile besinler ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3.1. Besin kimyası ve beslenme arasındaki ilişkiye dayalı, toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri değerlendirir.10, 16, 2, 9A, D, E, F
3.2. Besin kimyası ve besin analizleri alanında beslenme sorunları ve çözümlerini yazılı ve sözlü aktarır.10, 16, 2, 9
3.3. Konu ile ilgili sorunları tespit etme ve çözüm önerilerini geliştirme süreçlerini düzenler.10, 16, 2, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin kalitesi ve analizlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Kalite faktörleri ve standartlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besin kalite ve karakteristiklerini ölçmede kullanılan yöntemler -IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler - IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Besinlerin görünüş özellikleri, sınıflandırılması, etkileyen etmenler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Besinlerde dokunsal özellikler-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Besinlerde dokunsal özellikler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Duyusal değerlendirmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Duyusal değerlendirmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kalite değerlendirilmesinde kullanılan skalalarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İlgili bir uygulamayı interaktif olarak tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirme/tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Gıda Kimyası, Arsan Bilişli, 2012 ISBN: 0310181996. 2. Gıda Kimyası, Mehmet Demirci, Şubat 2012 6. Baskı ISBN: 975-97146-2-0. 3. Gıda Kimyası, İlbilge Saldamlı, Ankara 2004 ISBN: ISBN 9789756331163. 4. Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01