Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİTERATÜR-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Literatür kaynaklarını bilir14, 18, 9E, F
2. Doğru bilgiye ulaşabilir14, 9E, F
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder.14, 16, 2, 9E
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir.10, 14, 18, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Literatür kaynakları
22. Literatüre erişim yolları
33. İnternette bilimsel kaynak tarama
44. Literatür seçimi ve analiz
55. Literatür anlatımı ve yorumlama
66. Serbest literatür anlatımı
77. Serbest literatür anlatımı
88. Ara sınav
99. Serbest literatür anlatımı
1010. Serbest literatür anlatımı
1111. Serbest literatür anlatımı
1212. Serbest literatür anlatımı
1313. Serbest literatür anlatımı
1414. Serbest literatür anlatımı
1515. Serbest literatür anlatımı
1616. Genel sınav
Kaynak
Verilmeyecektir.
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition by Angelika Hofmann (Author) 2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
X
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİTERATÜR-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersi alan öğrencilerin bilimsel literatür araştırma yöntemlerini öğrenmesi, doğru kaynağa ulaşması ve alanıyla ilgili literatürleri tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Literatür kaynakları,2. Literatüre erişim yolları,3. İnternette bilimsel kaynak tarama,4. Literatür seçimi ve analiz,5. Literatür anlatımı ve yorumlama,6. Serbest literatür anlatımı,7. Serbest literatür anlatımı,8. Ara sınav,9. Serbest literatür anlatımı,10. Serbest literatür anlatımı,11. Serbest literatür anlatımı,12. Serbest literatür anlatımı,13. Serbest literatür anlatımı,14. Serbest literatür anlatımı,15. Serbest literatür anlatımı,16. Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Literatür kaynaklarını bilir14, 18, 9E, F
2. Doğru bilgiye ulaşabilir14, 9E, F
3. Konuyla ilgili literatürleri ayırt eder.14, 16, 2, 9E
4. Alanıyla ilgili literatürü tartışabilir.10, 14, 18, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Literatür kaynakları
22. Literatüre erişim yolları
33. İnternette bilimsel kaynak tarama
44. Literatür seçimi ve analiz
55. Literatür anlatımı ve yorumlama
66. Serbest literatür anlatımı
77. Serbest literatür anlatımı
88. Ara sınav
99. Serbest literatür anlatımı
1010. Serbest literatür anlatımı
1111. Serbest literatür anlatımı
1212. Serbest literatür anlatımı
1313. Serbest literatür anlatımı
1414. Serbest literatür anlatımı
1515. Serbest literatür anlatımı
1616. Genel sınav
Kaynak
Verilmeyecektir.
1. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 2nd Edition by Angelika Hofmann (Author) 2. Scientific Writing and Communication: Papers, Proposals, and Presentations 1st Edition by Angelika H. Hofmann (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çene cerrahisine ilişkin temel ve ileri cerrahi tekniklere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literatüre hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
2
Çene cerrahisinin temel ve ileri cerrahi tekniklerini uygulayabilir, ve ilgili temel araştırmaları yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
3
Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir ve bilimsel araştırma tasarlayabilir, yürütebilir. Çene cerrahisi operasyonlarını planlayabilir ve uygulayabilir.
X
4
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
5
Bilimsel ve klinik çalışmalarda iletişim kurar ve yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
6
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hem klinik hem temel araştırmalara önem vererek çene cerrahisi araştırmalarının esas hedefi olan klinik uygulama ve faydayı hedefleme ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:00Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:03