Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı biyoistatistik alanında Tez sürecinde öğrencilere yol göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırmaya Giriş ,Literatür Taraması ,Araştırma Amacının ve Hipotezlerinin Yazılması ,Araştırmanın Örneklemi ,Veri Toplama Araçları ,Bilimsel Araştırmaların Raporlanması ,Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi ,Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi-2,Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi-3,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-2,Öğrenci Sunumları-3,Öğrenci Sunumları-4,Öğrenci Sunumları-5; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma ve tezleri uygun şekilde raporlar. | 14, 2, 3 | C, D |
Obtain the necessary theoretical background for scientific research and theses. | 1, 2, 3 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel Araştırmaya Giriş | Ders Notları |
2 | Literatür Taraması | Ders Notları |
3 | Araştırma Amacının ve Hipotezlerinin Yazılması | Ders Notları |
4 | Araştırmanın Örneklemi | Ders Notları |
5 | Veri Toplama Araçları | Ders Notları |
6 | Bilimsel Araştırmaların Raporlanması | Ders Notları |
7 | Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi | Ders Notları |
8 | Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi-2 | Ders Notları |
9 | Bilimsel Araştırma Örnekleri Analizi-3 | Ders Notları |
10 | Öğrenci Sunumları-1 | Ders Notları |
11 | Öğrenci Sunumları-2 | |
12 | Öğrenci Sunumları-3 | |
13 | Öğrenci Sunumları-4 | |
14 | Öğrenci Sunumları-5 |
Kaynak |
Öğrencilerin ders aşamasında kullandığı bütün kaynaklar ve YÖKSİS sisteminde alan tezleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | ||||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |