Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZAMAN SERİLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere zaman serileri analizi hakkında bilimsel bir makale yazmayı öğretmek. Öğrenci, iki veya daha fazla zaman serisi olduğunda bu serileri ilgili yöntemlerle nasıl analiz edeceğini E-views ile öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Zaman Serisi Analizine Giriş,Zaman Serisi Analizi Varsayımları,Durağanlık ,Spectral Analiz,Zaman Serisi Simülasyon Analizi,Zaman Serisi Simülasyon Analizi-2,Temel Tanımlayıcı Teknikler,Doğrusal Zaman Serisi Modelleri ,Zaman Serisi Modellerinde Uydurma ,Tahmin,İki Değişkenli Modeller,Durum-uzay modelleri ve Kalman Filtresi,Uygulama,Uygulama-2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu konulardan birini belirler ve bu konuda detaylı bilgiye sahiptir. | 14, 15, 4 | C |
Zaman serisi analizindeki konuların temellerini açıklar | 1, 2, 3, 4 | A, C |
Bir makale için zaman serisi analizinde akademik yazımı anlar | 1, 14, 4 | C |
Zaman serisi analizinde bir programın nasıl kodlanacağını anlar | 1, 15, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zaman Serisi Analizine Giriş | Ders Notları |
2 | Zaman Serisi Analizi Varsayımları | Ders Notları |
3 | Durağanlık | Ders Notları |
4 | Spectral Analiz | Ders Notları |
5 | Zaman Serisi Simülasyon Analizi | Ders Notları |
6 | Zaman Serisi Simülasyon Analizi-2 | Ders Notları |
7 | Temel Tanımlayıcı Teknikler | Ders Notları |
8 | Doğrusal Zaman Serisi Modelleri | Ders Notları |
9 | Zaman Serisi Modellerinde Uydurma | Ders Notları |
10 | Tahmin | Ders Notları |
11 | İki Değişkenli Modeller | Ders Notları |
12 | Durum-uzay modelleri ve Kalman Filtresi | Ders Notları |
13 | Uygulama | Ders Notları |
14 | Uygulama-2 | Ders Notları |
Kaynak |
1.Schelter, B., Timmer, J., Winterhalder, M., 2006, Handbook of Time Series Analysis: Recent Theoretical Developments and Applications,Wiley. 2. Richard A. D., 2009, Time Series: Theory and Methods, Springer Verlag. 3. Tsay, R. S., 2010, Analysis of Financial Time Series, Wiley. |
Agung, G.N., 2009, Time Series Data Analysis Using Eviews, Wiley. Enders, W., 1995, Applied Econometric Time Series, John Wiley & Sons Inc. Wei, W.W.S., 1990, Time Series Analysis, Addison-Wesley Publishing Company. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |