Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PARAMETRİK OLMAYAN YÖNTEMLER | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Parametrik olmayan yöntemlerin teorisi, uygulanması, parametrik yöntemlerle karşılaştırılması anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Parametrik Olmayan Yöntemlere Giriş ,Tek Örneklem Testleri,Normal dağılım ve diğer istatistiksel dağılım testleri,İki Bağımlı Örneklem testleri ,İki Bağımsız Örneklem Testleri,İkiden fazla Bağımsız Örneklem Testleri ,İkiden Fazla Bağımlı Örneklem Testleri,Ordinal ve İkili Değişkenlerin Karşılaştırma Testleri ,Nominal Ölçekli Değişkenler Testleri ,Logliner Modeller ,Yoğunluk Kestrimi ,Uygulamalar ,Uygulamalar-2,Uygulamalar-3; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu yöntemleri parametrik yöntemler ile karşılaştırır | 1, 14, 2, 3 | A, C |
Yaygın olarak kullanılan parametrik olmayan yöntemlerin ilkelerini ve uygulamalarını anlar. | 1, 14 | A, C |
Çok gözlü tablolar analiz yöntemleri kullanabilir. | 14, 2, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Parametrik Olmayan Yöntemlere Giriş | Ders Notları |
2 | Tek Örneklem Testleri | Ders Notları |
3 | Normal dağılım ve diğer istatistiksel dağılım testleri | Ders Notları |
4 | İki Bağımlı Örneklem testleri | Ders Notları |
5 | İki Bağımsız Örneklem Testleri | Ders Notları |
6 | İkiden fazla Bağımsız Örneklem Testleri | Ders Notları |
7 | İkiden Fazla Bağımlı Örneklem Testleri | Ders Notları |
8 | Ordinal ve İkili Değişkenlerin Karşılaştırma Testleri | Ders Notları |
9 | Nominal Ölçekli Değişkenler Testleri | Ders Notları |
10 | Logliner Modeller | Ders Notları |
11 | Yoğunluk Kestrimi | Ders Notları |
12 | Uygulamalar | Ders Notları |
13 | Uygulamalar-2 | Ders Notları |
14 | Uygulamalar-3 | Ders Notları |
Kaynak |
- Hollander,M.,Wolfe,D.A.,andChicken,E.(2014).NonparametricStatisticalMethods,3rdEdition. JohnWiley&Sons,Inc. - Practical Nonparametric Statistics (3rd Edition), by W.J. Conover, Wiley, 1999. - Nonparametric Statistics: A step-by-step Approach, 2nd edition, by Gregory W. Corder & Dale I. Foreman (ISBN: 9781118840313) |
- Parametrik Olmayan Yöntemler, Hamza Gamgam, Bülent Altunkaynak, Seçkin Yayıncılık, 2012. ISBN: 9789750241758 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | ||||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | ||||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |