Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİNEER MODELLERE GİRİŞ | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 20:30-21:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | BİOS-9002 LİNEER VE LİNEER OLMAYAN SABİT VE KARMA MODELLER (LINEAR and NON-LINEAR FIXED and MIXED EFFECTS MODELS): Basit regresyon, çok değişkenli regresyon, lineer olmayan basit regresyon, Poisson regresyon, sıfırı-şişirilmiş Poisson regresyon, Negatif-Binomial regresyon, sıfırı-şişirilmiş Negatif-Binomial, Lojistik regresyon, karma-etkili lineer (mixed-effect linear) modeller, genelleştirilmiş karma-etkili lineer (generalized mixed-effect linear) modeller, karma-etkili lineer-olmayan (mixed-effect non-linear) modeller, karma-modellerde kovaryans yapısı karşılaştırması ve değerlendirmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders ön bilgilendirmesi, Liner cebir ve normal dağılım,Doğrusal Regresyon Modelleri ,Doğrusal Regresyon Modelleri Varsayımları ,Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri ,Poisson Regresyon ,Sıfırı-Şişirilmiş Poisson Regresyon,Negattif Binomial Regresyon Modeli,Lojistik Regresyon ,Doğrusal Karma Modeller ,Genelleştirilmiş Karma Modeller,Karma Etkili Doğrusal Olmayan Modeller,Karma Modellerde Koveryans Yapısı ,Uygulamalar ,Uygulamalar-2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğrusal modeller analiz çıktılarını yorumlayabilir, rapor yazabilir. | 2, 3, 4 | C |
Doğrusal Modellerin teorisini, matematiksel alt yapısını, tahmin ve çıkarımını bilir | 14, 15, 16 | A, C |
Doğrusal Modelleri bir istatistiksel paket programda uygulayabilir. | 1, 14, 3, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ön bilgilendirmesi, Liner cebir ve normal dağılım | Ders notları |
2 | Doğrusal Regresyon Modelleri | Ders notları |
3 | Doğrusal Regresyon Modelleri Varsayımları | Ders Notları |
4 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | Ders Notları |
5 | Poisson Regresyon | Ders Notları |
6 | Sıfırı-Şişirilmiş Poisson Regresyon | Ders Notları |
7 | Negattif Binomial Regresyon Modeli | Ders notları |
8 | Lojistik Regresyon | Ders Notları |
9 | Doğrusal Karma Modeller | Ders Notları |
10 | Genelleştirilmiş Karma Modeller | Ders Notları |
11 | Karma Etkili Doğrusal Olmayan Modeller | Ders Notları |
12 | Karma Modellerde Koveryans Yapısı | Ders Notları |
13 | Uygulamalar | Ders Notları |
14 | Uygulamalar-2 | Ders Notları |
Kaynak |
LİNEER MODELLER- FİKRİ AKDENİZ - FİKRİ ÖZTÜRK Lineer Modellere Giriş- Mesut Balıbey Linear Models- S.R. Searle |
Sheather, S.J. (2009). A Modern Approach to Regression with R. New York: Springer James, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An introduction to statistical learning: with applications in R. New York: Springer Gelman, A. & Hill, J. (2007). Data Analysis Using Regression and Multilevel/Hierarchical Models. NY: Cambridge Univ Press. Lynch, S. M. (2007). Introduction to applied Bayesian statistics and estimation for social scientists. Springer Science & Business Media LLC.∗ Weisberg, S. (2013). Applied Linear Regression. John Wiley & Sons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | ||||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |