Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TASARIMI | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık alanında araştırmaların sınıflandırılması, kesitsel, vaka-kontrol, kohort, deneysel araştırmaların tasarımı, yöntemleri ve örnekleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Araştırma ve temel kavramlar ,Bilim Felsefesi,Sağlık Araştırmaları ve Sınıflandırılması ,Gözlemsel Araştırmalar,Deneysel Araştırmalar ,Kesitsel Araştırmalar ve makale örnekleri ,Vaka Kontrol çalışmalar ve makale örnekleri ,Kohort çalışmalar ve makale örnekleri ,Deney öncesi araştırmalar ve örnekleri ,Yarı Deneysel Araştırmalar ve örnekleri ,Tam Deneysel Araştırmalar ve Örnekleri ,Nitel Araştırmalar ve örnekleri ,Makale Sunumları-1,Makale sunumları-2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2- Deneysel Araştırmaları bilir ve tasarlar. | 1, 15, 2, 22 | C |
1- Gözlemsel Araştırmaları bilir ve tasarlar. | 1, 11, 2, 4 | C |
3- Sağlık alanında araştırma tasarımlarında kullanılan biyoistatisik ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve yorumlar. | 1, 14, 15, 22, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel Araştırma ve temel kavramlar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | Bilim Felsefesi | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | Sağlık Araştırmaları ve Sınıflandırılması | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | Gözlemsel Araştırmalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Deneysel Araştırmalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Kesitsel Araştırmalar ve makale örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | Vaka Kontrol çalışmalar ve makale örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | Kohort çalışmalar ve makale örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
9 | Deney öncesi araştırmalar ve örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
10 | Yarı Deneysel Araştırmalar ve örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
11 | Tam Deneysel Araştırmalar ve Örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
12 | Nitel Araştırmalar ve örnekleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
13 | Makale Sunumları-1 | Ders Notları |
14 | Makale sunumları-2 | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
Kaynak |
1. 1. Aschengrau A & Seage GR. Essentials of Epidemiology in Public Health. 3 rd Edition (2014). 2.Elliott P, Cuzick J, English D, Stern R. Geographical and Environmental Epidemiology: Methods for Small-Area Studies. New York: Oxford University Press, 1993. 3.Elwood J M. Critical Appraisal of Epidemiological Studies and Clinical Trials, 2nd ed. Oxford, New York, Melbourne: Oxford University Press, 1998. 4. Beaglehole, R. Bonita, R., Kjellstrom, T. Basic Epidemiology ,World Health Organization, 2007 5. Brownson, R.C., Petitti, D.B.Applied Epidemiology, 2nd ed. Oxford University Press, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |