Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOİSTATİSTİK-I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tıbbi verileri derlemek, analiz etmek ve bu temelde istatistiksel çıkarım ve karar vermek için temel istatistik bilgisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Tanımlayıcı İstatistikler,Olasılık,Olasılık Dağılımları,Tahmin,Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Sayısının Belirlenmesi ,Hipotez testleri ,Tek Yönlü Varyans Analizi,Basit Regresyon ve Korelasyon Analizi ,Ki-kare,Parametrik Olmayan Testler,İstatistik Program Uygulamaları,İstatistik Program Uygulamaları,İstatistik Program Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders, temel olasılığa giriş, tıp bilimlerinde deney tasarımı, örnekleme teknikleri, verilerin grafiksel ve diğer tanımlayıcı sunumu, temel istatistiksel analiz, çıkarım ve karardan oluşur. Ders probleme dayalıdır. | 10, 12, 14, 16, 18, 6, 9 | A, E |
Sorun örnekleri, tıp ve sağlık bilimlerinin çeşitli alanlarından alınacaktır. Örnekleri göstermek ve problemleri çözmek için ilgili istatistiksel yöntemler tanıtılacaktır. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
Öğrenciler aynı zamanda hipotez kurmanın yollarını ve aynı problem için istatistiksel çıkarımlara ulaşmak için alternatif yöntemlerin uygulamalarını da öğreneceklerdir. | 10, 16, 4, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders kitabının ilgili sayfaları |
2 | Tanımlayıcı İstatistikler | Ders kitabının ilgili sayfaları |
3 | Olasılık | Ders kitabının ilgili sayfaları |
4 | Olasılık Dağılımları | Ders kitabının ilgili sayfaları |
5 | Tahmin | Ders kitabının ilgili sayfaları |
6 | Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Sayısının Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
7 | Hipotez testleri | Ders kitabının ilgili sayfaları |
8 | Tek Yönlü Varyans Analizi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
9 | Basit Regresyon ve Korelasyon Analizi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
10 | Ki-kare | Ders kitabının ilgili sayfaları |
11 | Parametrik Olmayan Testler | Ders kitabının ilgili sayfaları |
12 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders Tekrarı |
13 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders Tekrarı |
14 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders tekrarı |
Kaynak |
Biostatistics: A Foundation for Analysis in the Health Sciences, 11th Edition Wayne W. Daniel, Chad L. Cross. John Wiley & Sons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
2 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
3 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
4 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
5 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
7 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
8 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
9 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
10 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
11 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
12 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
13 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
14 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
15 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
16 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
17 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOİSTATİSTİK-I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tıbbi verileri derlemek, analiz etmek ve bu temelde istatistiksel çıkarım ve karar vermek için temel istatistik bilgisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Tanımlayıcı İstatistikler,Olasılık,Olasılık Dağılımları,Tahmin,Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Sayısının Belirlenmesi ,Hipotez testleri ,Tek Yönlü Varyans Analizi,Basit Regresyon ve Korelasyon Analizi ,Ki-kare,Parametrik Olmayan Testler,İstatistik Program Uygulamaları,İstatistik Program Uygulamaları,İstatistik Program Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders, temel olasılığa giriş, tıp bilimlerinde deney tasarımı, örnekleme teknikleri, verilerin grafiksel ve diğer tanımlayıcı sunumu, temel istatistiksel analiz, çıkarım ve karardan oluşur. Ders probleme dayalıdır. | 10, 12, 14, 16, 18, 6, 9 | A, E |
Sorun örnekleri, tıp ve sağlık bilimlerinin çeşitli alanlarından alınacaktır. Örnekleri göstermek ve problemleri çözmek için ilgili istatistiksel yöntemler tanıtılacaktır. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
Öğrenciler aynı zamanda hipotez kurmanın yollarını ve aynı problem için istatistiksel çıkarımlara ulaşmak için alternatif yöntemlerin uygulamalarını da öğreneceklerdir. | 10, 16, 4, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders kitabının ilgili sayfaları |
2 | Tanımlayıcı İstatistikler | Ders kitabının ilgili sayfaları |
3 | Olasılık | Ders kitabının ilgili sayfaları |
4 | Olasılık Dağılımları | Ders kitabının ilgili sayfaları |
5 | Tahmin | Ders kitabının ilgili sayfaları |
6 | Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Sayısının Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
7 | Hipotez testleri | Ders kitabının ilgili sayfaları |
8 | Tek Yönlü Varyans Analizi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
9 | Basit Regresyon ve Korelasyon Analizi | Ders kitabının ilgili sayfaları |
10 | Ki-kare | Ders kitabının ilgili sayfaları |
11 | Parametrik Olmayan Testler | Ders kitabının ilgili sayfaları |
12 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders Tekrarı |
13 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders Tekrarı |
14 | İstatistik Program Uygulamaları | Ders tekrarı |
Kaynak |
Biostatistics: A Foundation for Analysis in the Health Sciences, 11th Edition Wayne W. Daniel, Chad L. Cross. John Wiley & Sons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
2 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
3 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
4 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
5 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
7 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
8 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
9 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
10 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
11 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
12 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
13 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
14 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
15 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
16 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
17 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |