Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar ,Aktivite Modellerini Tanıma ,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipler,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri ,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri ,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ergoterapi teoremlerini tanımlar12, 19, 2, 9A, E, F
2. Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanabilir12, 19, 2, 9A, E, F
3. Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini belirtir.12, 19, 2, 9A, E, F
5. Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar.12, 19, 2, 9A, E, F
6. Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler12, 19, 2, 9A, E, F
7. Yeterli kanıt toplama becerisini sorgular12, 19, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi Prensiplerine giriş4. kaynak sayfa, 15-18
2Ergoterapide Paradigmalar 2 Ergoterapide Paradigmalar Sunumlara çalışılmas
3Aktivite Modellerini Tanıma 4. kaynak sayfa, 5-13
4Aktivite Modellerini Tanıma4. kaynak sayfa, 13-14
5Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesiSunumlara çalışılması
6Motor kontrol prensipler4. kaynak sayfa 74-78
7Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri 4. kaynak sayfa 160-177
8Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri 4. kaynak sayfa 181-194
9Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
10Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
11Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümlerhttp://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
12Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
13Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma4. kaynak sayfa 14-15
14Prensipler çerçevesinde engellilik4. kaynak sayfa 2-5
Kaynak
Ders notu verilecektir. 1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme8324
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Proje Sunumu / Seminer6212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar ,Aktivite Modellerini Tanıma ,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipler,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri ,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri ,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümler,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri ,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ergoterapi teoremlerini tanımlar12, 19, 2, 9A, E, F
2. Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanabilir12, 19, 2, 9A, E, F
3. Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini belirtir.12, 19, 2, 9A, E, F
5. Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar.12, 19, 2, 9A, E, F
6. Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler12, 19, 2, 9A, E, F
7. Yeterli kanıt toplama becerisini sorgular12, 19, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi Prensiplerine giriş4. kaynak sayfa, 15-18
2Ergoterapide Paradigmalar 2 Ergoterapide Paradigmalar Sunumlara çalışılmas
3Aktivite Modellerini Tanıma 4. kaynak sayfa, 5-13
4Aktivite Modellerini Tanıma4. kaynak sayfa, 13-14
5Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesiSunumlara çalışılması
6Motor kontrol prensipler4. kaynak sayfa 74-78
7Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri 4. kaynak sayfa 160-177
8Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri 4. kaynak sayfa 181-194
9Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
10Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
11Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümlerhttp://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
12Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab% C4%B1.pdf
13Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma4. kaynak sayfa 14-15
14Prensipler çerçevesinde engellilik4. kaynak sayfa 2-5
Kaynak
Ders notu verilecektir. 1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10