Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık sektöründe tasarım disiplininin üretebileceği potansiyel katkıları çözümlemeyi eleştirel düşünce yöntemleriyle hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, tasarım çerçevesinde düşünme ve çözümleme yeteneği geliştirme üzerinde haraket eder. Sağlık sektöründe mekan, hizmet ve ürün kavramlarını sorunsallaştırmayı sosyo-psikolojik etkiler gibi geniş çerçeveli bir bağlam içinde işler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı,Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı,Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış,Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması,Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş,Liberalizm ve Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Ütopya ve Sürdürülebilirlik,Evrensel Tasarım felsefesi,İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış,Sürdürülebilir kalkınma anlayışı,İnovasyon ve Sürdürülebilirlik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Modern felsefe terim ve yaklaşımlarını tanımlar.10, 16, 19E
2. Çağdaş eleştirel düşünce yöntemlerini açıklar.10, 16, 19E
3. Sürdürülebilir kalkınma, tasarım ve tüketim kavramlarını derinlemesine değerlendirir.10E
4. Liberalizm, ütopya gibi farklı kavramları kullanarak sürdürülebilirlik üzerine felsefi ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirebilir.10, 20E
5. Evrensel tasarım üzerinden kullanıcı ve insan odaklı tasarım kavramlarını değerlendirir.10, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı
2Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı
3Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış
4Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması
5Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş
6Liberalizm ve Sürdürülebilirlik
7Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler
8Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler
9Ütopya ve Sürdürülebilirlik
10Evrensel Tasarım felsefesi
11İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış
12Sürdürülebilir kalkınma anlayışı
13İnovasyon ve Sürdürülebilirlik
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Ehrenfeld, J.R., 2008, Sustainability by Design, Yale University Press Atkisson, A., 2011, The Sustainability Transformation,: How to acellerate positive change in challenging times, Earthscan. Fuad-Luke, A., 2009, Design Activism: beautiful strangeness for a sustainbale world, Earthscan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10880
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8324
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı15656
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık sektöründe tasarım disiplininin üretebileceği potansiyel katkıları çözümlemeyi eleştirel düşünce yöntemleriyle hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, tasarım çerçevesinde düşünme ve çözümleme yeteneği geliştirme üzerinde haraket eder. Sağlık sektöründe mekan, hizmet ve ürün kavramlarını sorunsallaştırmayı sosyo-psikolojik etkiler gibi geniş çerçeveli bir bağlam içinde işler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı,Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı,Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış,Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması,Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş,Liberalizm ve Sürdürülebilirlik,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler,Ütopya ve Sürdürülebilirlik,Evrensel Tasarım felsefesi,İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış,Sürdürülebilir kalkınma anlayışı,İnovasyon ve Sürdürülebilirlik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Modern felsefe terim ve yaklaşımlarını tanımlar.10, 16, 19E
2. Çağdaş eleştirel düşünce yöntemlerini açıklar.10, 16, 19E
3. Sürdürülebilir kalkınma, tasarım ve tüketim kavramlarını derinlemesine değerlendirir.10E
4. Liberalizm, ütopya gibi farklı kavramları kullanarak sürdürülebilirlik üzerine felsefi ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirebilir.10, 20E
5. Evrensel tasarım üzerinden kullanıcı ve insan odaklı tasarım kavramlarını değerlendirir.10, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilirlik kavramına örneklerle giriş ve literatür tanıtımı
2Sürdürülebilirlik ve Tasarım literatürü tanıtımı
3Sağlık sektöründeki sürdürülebilirlik çalışmalarına bakış
4Sürdürüleblilrlik ve tüketim ilişkileri/ kültürü araştırması
5Felsefe kavramlarına ve eleştirel düşünceye giriş
6Liberalizm ve Sürdürülebilirlik
7Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler
8Sürdürülebilirlik ve Çağdaş Söylenler
9Ütopya ve Sürdürülebilirlik
10Evrensel Tasarım felsefesi
11İnsan ve Tasarım odaklı yaklaşımlar geniş bakış
12Sürdürülebilir kalkınma anlayışı
13İnovasyon ve Sürdürülebilirlik
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Ehrenfeld, J.R., 2008, Sustainability by Design, Yale University Press Atkisson, A., 2011, The Sustainability Transformation,: How to acellerate positive change in challenging times, Earthscan. Fuad-Luke, A., 2009, Design Activism: beautiful strangeness for a sustainbale world, Earthscan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10