Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİTİRME PROJESİ-Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerProf.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar.14, 2E
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder.14, 2E
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır.14, 2E
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler.14, 2E
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır.14, 2E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü
2Proje gelişim sunumu
3Proje gelişim sunumu
4Ara Jüri
5Proje gelişim sunumu
6Genel Sınav: Final Jürisi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi830240
Okul Dışı Diğer Faaliyetler41040
Proje Sunumu / Seminer6212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı1200200
Genel Sınav ve Hazırlığı1400400
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)892
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(892/30)30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİTİRME PROJESİ-Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüBitirme Projesi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerProf.Dr. Hasan ŞENER, Dr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıkta kalite ve güvenlik hedeflerine yönelik, çevre ve donatı ile insan sağlığı ilişkisinde farklı uzmanlık alanlarını içine alacak şekilde ihtiyaçların bilimsel olarak analiz edilmesi ve verilerin tasarım literatürünü besleyecek şekilde ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü,Proje gelişim sunumu ,Proje gelişim sunumu,Ara Jüri ,Proje gelişim sunumu,Genel Sınav: Final Jürisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım özelliklerini tanımlar.14, 2E
Sağlık yapılarının iç mekan ve donatı özelliklerini analiz eder.14, 2E
Sağlık yapılarına has ihtiyaçları bilimsel olarak analiz eder ve verileri tasarımına yansıtır.14, 2E
Sağlıkla ilgili tüm ürünlerin tasarımında (yer seçimi, hastane yapıları, iç tasarım, ürün tasarımı) güvenlik, akustik, sterilizasyon, ulaşım gibi konuları belirler.14, 2E
Disiplinler arası çalışma ortamında farklı disiplinler arasında arabulucu ve kolaylaştırıcı gibi rolleri tanır.14, 2E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bitirme Projesi konu sunumu ve kabulü
2Proje gelişim sunumu
3Proje gelişim sunumu
4Ara Jüri
5Proje gelişim sunumu
6Genel Sınav: Final Jürisi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10