Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, E
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler.10, 16, 19, 2, 9A, E, F
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, E, F
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar.10, 16, 19, 2, 9A, F
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder.10, 16, 19, 2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?
2Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri
3Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi
4Persona tanımlama
5Problem tanımlama
6Tasarım araştırması
7Araştırma sonuçlarının analizi
8Tasarım düşüncesi
9Kullanıcı odaklı tasarım süreci
10Vaka analizleri
11Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi
12Prototipleme
13Kullanıcı testleri
14Genel değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme8324
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13636
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, E
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler.10, 16, 19, 2, 9A, E, F
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, E, F
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar.10, 16, 19, 2, 9A, F
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder.10, 16, 19, 2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?
2Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri
3Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi
4Persona tanımlama
5Problem tanımlama
6Tasarım araştırması
7Araştırma sonuçlarının analizi
8Tasarım düşüncesi
9Kullanıcı odaklı tasarım süreci
10Vaka analizleri
11Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi
12Prototipleme
13Kullanıcı testleri
14Genel değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10