Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KENTSEL TASARIM-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, farkli kentsel tasarim, planlama, ve uygulama politikalarini iceren yaklasim ve kavramlar incelenerek bu yaklasim ve kavramlarin sehirleri daha surdurulebilir ve saglikli kilmak, ayni zamanda da daha yasanabilir bir gelecek yaratmak hedefiyle nasil biz kentsel tasarimcilarin sehirleri gelistirme yontemlerimizi sekillendirebilecegi ele alinacaktir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Sagligi belirleyici etkenler,Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış,Saglikli sehir kavrami,Çarpık kentleşme ve şehir kavramı,Yürünebilirlik,Arazi Kullanımı,Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler,Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar,Yesil/eko catilar,Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler,Kentsel alanlar ve kentsel yasam,Saglikli konut nedir,Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kenti, kentin yapisini ve sorunlarini tanımlar.10, 16, 37, 9A, E
2. Sağlık kavramını ve toplum sağlığına dair bileşenleri açıklar. 10, 16, 37, 9A, E
3. Yapılı Çevre ve doğal çevre ile sürdürülebilirlik ve sağlık kavramlarını bütünleştirir. 10, 16, 9A, E
4. Sürdürülebilir ve sağlıklı kentsel tasarım ilkelerini mimari tasarımda uygular.10, 16, 4, 9A, E
5. Dünya çapındaki çevre ve sürdürülebilirlik ile ilgili başlıca teknoloji ve tasarımları sınıflandırır.10, 16, 4, 9A, E
6. Kentsel planlama ve tasarımdan mimari tasarıma uzanan tasarım sürecini oluşturur ve tasarım ilkelerini uygular. 10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler
2Sagligi belirleyici etkenler
3Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış
4Saglikli sehir kavrami
5Çarpık kentleşme ve şehir kavramı
6Yürünebilirlik
7Arazi Kullanımı
8Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler
9Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar
10Yesil/eko catilar
11Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler
12Kentsel alanlar ve kentsel yasam
13Saglikli konut nedir
14Akilli/saglikli evler
Kaynak
PowerPoint ders notları, konu odakli akademik makaleler. Sachs, J. D. (2015) The Age of Sustainable Development, New York, NY, USA: Columbia University Press. Gatrell, A. C. and Elliott, S. J. (2015) Geographies of Health: An Introduction, Oxford: Blackwell Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6954
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Proje Sunumu / Seminer4312
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)249
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KENTSEL TASARIM-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, farkli kentsel tasarim, planlama, ve uygulama politikalarini iceren yaklasim ve kavramlar incelenerek bu yaklasim ve kavramlarin sehirleri daha surdurulebilir ve saglikli kilmak, ayni zamanda da daha yasanabilir bir gelecek yaratmak hedefiyle nasil biz kentsel tasarimcilarin sehirleri gelistirme yontemlerimizi sekillendirebilecegi ele alinacaktir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler,Sagligi belirleyici etkenler,Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış,Saglikli sehir kavrami,Çarpık kentleşme ve şehir kavramı,Yürünebilirlik,Arazi Kullanımı,Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler,Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar,Yesil/eko catilar,Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler,Kentsel alanlar ve kentsel yasam,Saglikli konut nedir,Akilli/saglikli evler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kenti, kentin yapisini ve sorunlarini tanımlar.10, 16, 37, 9A, E
2. Sağlık kavramını ve toplum sağlığına dair bileşenleri açıklar. 10, 16, 37, 9A, E
3. Yapılı Çevre ve doğal çevre ile sürdürülebilirlik ve sağlık kavramlarını bütünleştirir. 10, 16, 9A, E
4. Sürdürülebilir ve sağlıklı kentsel tasarım ilkelerini mimari tasarımda uygular.10, 16, 4, 9A, E
5. Dünya çapındaki çevre ve sürdürülebilirlik ile ilgili başlıca teknoloji ve tasarımları sınıflandırır.10, 16, 4, 9A, E
6. Kentsel planlama ve tasarımdan mimari tasarıma uzanan tasarım sürecini oluşturur ve tasarım ilkelerini uygular. 10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapili ve dogal cevreler sagligi nasil etkiler
2Sagligi belirleyici etkenler
3Eşitsizlikler: Sosyal eşitsizlikten sağlıkta eşitsizliğe bakış
4Saglikli sehir kavrami
5Çarpık kentleşme ve şehir kavramı
6Yürünebilirlik
7Arazi Kullanımı
8Sehir olcegindeki sagligi (saglikli olmayi) belirleyici etkenler
9Acik alan (dinlence alani) ve sosyal donatilar
10Yesil/eko catilar
11Saglikli ekosistemler ve surdurulebilir sehirler
12Kentsel alanlar ve kentsel yasam
13Saglikli konut nedir
14Akilli/saglikli evler
Kaynak
PowerPoint ders notları, konu odakli akademik makaleler. Sachs, J. D. (2015) The Age of Sustainable Development, New York, NY, USA: Columbia University Press. Gatrell, A. C. and Elliott, S. J. (2015) Geographies of Health: An Introduction, Oxford: Blackwell Publishers.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10